ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
پيام سرلشکر باقري به مناسبت سالروز آزادسازي خرمشهر

پيام سرلشکر باقري به مناسبت سالروز آزادسازي خرمشهر

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا-سردار سرلشکر پاسدار محمد باقري رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازي خرمشهر و روز ملي مقاومت، ايثار و پيروزي پيامي صادر کرد.
سیاسی
شناسه خبر : 20180524111253205
پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸:۰۹
۱۱
خبرگزاري آريا-سردار سرلشکر پاسدار محمد باقري رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازي خرمشهر و روز ملي مقاومت، ايثار و پيروزي پيامي صادر کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، متن پيام سرلشکر باقري به اين شرح است:
فرا رسيدن سوم خردادماه سالروز آزادسازي خرمشهر قهرمان، "روز ملي مقاومت ، ايثار و پيروزي " را که يادآور شکوه و عظمت حماسه هشت سال دفاع مقدس و ايستادگي و پايداري ملت ايران و تربيت يافتگان مکتب ولايت فقيه و انقلاب اسلامي در جنگ تحميلي استکبار جهاني است به آحاد ايرانيان غيور، فهيم، انقلابي و دشمن شناس، تبريک و تهنيت عرض مي نمايم.
اين رخداد بزرگ فراتر از يک حادثه تاريخي، منشأ تحولات شگرف در روند جنگ تحميلي و معادلات ميداني آن شد و خرمشهر را وراي يک شهر و نقطه جغرافيايي، تاريخ مجسم مقاومت ملت و پژواک پايداري و جاودانگي انقلاب اسلامي قرار داد و بازگويي نام و نشان آن روح جهاد و سلحشوري را در جامعه ايراني زنده مي‌کند.
اينک با گذشت 36 سال از فتح خرمشهر مظلوم، انديشيدن به آنچه باعث پيروزي معجزگون عمليات بيت المقدس و فتح الفتوح آزادسازي خرمشهر شد، براي امروز کشور که نظام سلطه و استکبار درصدد اشغال خرمشهر هاي ديگر است، بسيار الهام بخش و درس آموز است.
حافظه تاريخي ملت ايران گواهي مي‌دهد عامل اصلي فتح خرمشهر و در ادامه اخراج اشغالگران بعثي از جاي جاي سرزمين مقدس کشورمان، ظهور "تفکر انقلابي" پس از حذف بني‌صدر و تفکرات ليبرالي از صحنه نبرد با دشمن بعثي و به حاشيه رفتن الگوهاي جنگ کلاسيک بود که نقطه عطفي را در ادامه دفاع مقدس رزمندگان اسلام سبب شد.
جنگ تحميلي با الطاف خداوندي و مقاومت و ايستادگي ملت ايران و رشادت‌ها و فداکاري‌هاي رزمندگان دلاور اسلام از يک " تهديد" بزرگ به يک "فرصت" طلايي تبديل شد، اينک در شرايطي که فتنه هاي سهمگين و توطئه هاي زنجيره اي دشمن در عرصه هاي سخت، نيمه سخت و نرم فاقد تاثير راهبردي براي تأمين اهداف شوم و شيطاني در براندازي، مهار، استحاله و تضعيف نظام اسلامي شده است و جبهه بدخواهان با تعريف جنگ هاي پيچيده و غير سخت خرمشهر هاي ديگر ايران در حوزه اقتصاد و معيشت مردم را نشانه رفته است، چه بايد کرد؟ و نسخه رهايي بخش ايران عزيز در اين عرصه چه مي تواند باشد؟
واقعيت اين است آنچه مي تواند آمال و آرزوهاي اصحاب توّهم در کاخ شيطان بزرگ و اتاق هاي جنگ و دشمني با ايران اسلامي به ويژه وزارت خزانه داري آمريکا را بر باد دهد، عمل به هشدارهاي سکاندار انقلاب و عمود خيمه نظام اسلامي است که همه دستگاهها و نيروهاي مسلح به ويژه دولت محترم را مخاطب قرار داده است و آن همان ظهور "تفکر انقلابي" در صحنه "جنگ اقتصادي" و "آزادسازي خرمشهر هاي اقتصادي کشور" از نفوذ و اشغال دشمن است.
شکي نيست آحاد مسئولان در دستگاه‌هاي مختلف به ويژه دولت و سکانداران سياست خارجي کشور در معرض يک آزمون حساس و بزرگ تاريخي قرار گرفته اند که آيندگان آن را مورد قضاوت و داوري سخت قرار مي دهند و به تعبير امام حاضر انقلاب "آيا عزت و اقتدار ملت عزيز را حفظ خواهند کرد يا خير؟ " در چنين شرايطي همت و وحدت ملي در پرتوي زعامت و هدايت هاي حکيمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبري و فرماندهي کل قوا ( مدظله العالي)، همانند عمليات آزادسازي خرمشهر بايد بتواند دستان پرتوان جهادي و تفکر انقلابي را به صحنه آورد و با برهم زدن بازي خناسان ، شکست قطعي نقشه هاي دشمن و تداوم موفقيت‌ها و پيش روندگي انقلاب اسلامي و ملت ايران را حتمي سازد و در اين راه مقدس، استمداد از روح مطهر امام راحل(ره) و شهيدان دفاع مقدس و مدافعين حرم و اقتداروآمادگي‌هاي همه جانبه نيروهاي مسلح کشور اعم از ارتش، سپاه، ناجا، وزارت دفاع و بسيج مستضعفين پشتوانه عظيم و قدرتمند آنان خواهد بود.
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد