ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
بررسي و تصويب آيين نامه‌هاي بودجه 1397

بررسي و تصويب آيين نامه‌هاي بودجه 1397

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا- هيأت وزيران در جلسه امروز خود به رياست رئيس جمهور، به بررسي و تصويب تعدادي از پيشنهاد‌هاي مربوط به آيين‌نامه‌هاي قانون بودجه سال 1397 کل کشور پرداخت.
سیاسی
شناسه خبر : 20180523134516536
چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸:۱۲
۱۴
خبرگزاري آريا-هيأت وزيران در جلسه امروز خود به رياست رئيس جمهور، به بررسي و تصويب تعدادي از پيشنهاد‌هاي مربوط به آيين‌نامه‌هاي قانون بودجه سال 1397 کل کشور پرداخت.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري؛ براساس يکي از آيين‌نامه‌هاي ياد شده، خريد تجهيزات تخصصي آزمايشگاه‌هاي تحقيقاتي توليد خارج از کشور الزاماً بايد با احراز نداشتن مشابه داخلي صورت گيرد.
همچنين مؤسسات متقاضي بايد حداکثر تا پايان خرداد سال 1397 ميزان تسهيلات پيشنهادي خود براي خريد تجهيزات تخصصي و به‌روزرساني آزمايشگاه‌ها و کارگاه‌ها را با معرفي اموال دولتي در اختيار خود با قابليت توثيق و به‌منظور تضمين بازپرداخت تسهيلات به وزارتخانه‌ و سازمان ذيربط اعلام نمايند.
سازمان برنامه و بودجه کشور نيز مکلف است حداکثر يک ماه پس از دريافت فهرست نهايي مورد توافق وزارتخانه‌ها و سازمان‌ ذيربط و دانشگاه آزاد اسلامي جهت دريافت تسهيلات را در سقف 40 هزار ميليارد ريال به بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران اعلام و بانک مرکزي حداکثر ظرف مدت يک‌ماه دستورالعمل مربوطه متضمن تعيين نرخ سود، دوران تأمين مالي و ساير شرايط تسهيلات را تعيين و به بانک‌هاي عامل ابلاغ نمايد.
هيأت وزيران همچنين به منظور تکميل طرح انتقال آب کشاورزي با لوله به 46 هزار هکتار اراضي دشت سيستان، آيين‌نامه اجرايي مربوط به آن را به تصويب رساند.
به موجب اين آيين‌نامه، مبلغ 350 ميليون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملي به صورت تسهيلات با نرخ سود متعارف نظام‌نامه آن صندوق براي تکميل طرح انتقال آب کشاورزي با لوله در سطح (46) هزار هکتار اراضي سيستان، به وزارتخانه‌هاي جهاد کشاورزي و نيرو اختصاص مي‌يابد.
هيأت وزيران در ادامه با توجه به ضرورت تدوين مقررات لازم در حوزه پرداخت‌هاي الکترونيک، بانک مرکزي را موظف کرد چارچوب‌ها و ضوابط بانکي پرداخت خرد، کيف پول الکترونيک، و پرداخت‌هاي مبتني بر انواع فناوري‌ها را با رعايت مفاد اين تصويب‌نامه و قوانين و مقررات مربوط ظرف يک ماه از ابلاغ اين مصوبه تدوين و ابلاغ نمايد.
همچنين بانک‌ها و شرکت‌هاي ارايه دهنده خدمات پرداخت (psp) موظف شدند دسترسي به خدمات بانکي براي شرکت‌هاي خدمات فناوري مالي (فنم‌ها) که داراي مجوز از صنف مربوط مي‌باشند را فراهم آورند.
بانک مرکزي نيز موظف شد در حوزه خدمات پرداخت الکترونيک صرفاً از منظر سياست گذاري و اعمال استانداردهاي بانکي پرداخت نسبت به تنظيم‌گري اقدام نمايد.
هيأت وزيران همچنين به منظور گسترش نوآوري در حوزه فناوري‌هاي پرداخت الکترونيک، بانک مرکزي را موظف کرد در حوزه‌هاي نوآورانه‌اي که در آن مقررات‌گذاري نشده است، نسبت به ايجاد «محيط کنترل نوآورانه» (sandbox) با زيرساخت‌هاي مورد نياز بانکي – پرداختي اقدام نمايد.
دولت همچنين مقرر کرد محاسبه هزينه استفاده از خدمات اپراتورهاي تلفن همراه در حوزه بانکداري و پرداخت الکترونيک مطابق با تعرفه‌هاي مصوب کميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي صورت پذيرد و اپراتورهاي ارتباطي مجاز به محاسبه و دريافت هزينه استفاده از خدمات به ازاي هر تراکنش خازج از تعرفه‌هاي مصوب کميسيون ياد شده نمي‌باشند.
با تصويب هيأت وزيران، مبلغ 20 ميليارد ريال به منظور جبران کاهش درآمد ناشي از حذف آب بهاي دريافتي از کشاورزان در حوزه آبريز هراز به وزارت نيرو (شرکت سهامي آب منطقه‌اي مازندران) اختصاص يافت.
دولت با اختصاص مبلغ 2 ميليارد و 242 ميليون و 717 هزار و 17 دلار به وزارت راه و شهرسازي جهت پرداخت حق‌السهم جمهوري اسلامي ايران بابت هزينه احداث پل ريلي و تأسيسات مربوطه مرزي روي رودخانه اترک به دولت ترکمنستان موافقت کرد.
همچنين هيأت وزيران از مجلس شوراي اسلامي خواست تا ادامه بررسي لايحه «اصلاح بخشي از ساختار دولت» را در دستور کار خود قرار دهد.
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد