ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
رسانه های اسپانیا:
: آمریکا بیش از همیشه برای فشار به ایران تنها است

رسانه های اسپانیا: : آمریکا بیش از همیشه برای فشار به ایران تنها است

آفتاب
روزنامه های ال پاییس و لا راسون امروز سه شنبه نوشت : آمریکا در تلاش برای فشار به ایران ، بیش از همیشه تنها مانده و برای رهایی از این وضع با ایجاد بی‌ ثباتی در صدد متشنج کردن فضای بین المللی است.
بین الملل
شناسه خبر : 524921
سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰:۰۲
۳۴
آفتاب‌‌نیوز :
 روزنامه ال پاییس در گزارش خود نوشت : فشارها تازه آغاز شدند . خروج از توافق هسته ای با ایران ، نخستین گام یک مسیر طولانی است که هدف آن در تنگنا قرار دادن ایران است .

این روزنامه با اشاره به سخنان دیروز (دوشنبه ) وزیر خارجه آمریکا ، تصریح کرد : پمپئو در سخنان خود در اندیشکده محافظه کار'هریتاژ' روشن ساخت که ترک برجام ، آغاز یک حمله علیه تهران است که نه تنها در آن تحریم وجود دارد بلکه می‌ خواهد با حزب الله نیز مقابله کند .

ال پاییس افزود: وزیر خارجه امریکا آینده تاریکی را برای تهران پیش بینی‌ کرد که در آن هرگونه مقاومت مورد تنبیه قرار خواهد گرفت.

رسانه مذکور ادامه داد : دور جدید تحریم های تکراری آغاز شده است و این روش قبل از توافق سال ۲۰۱۵ آزمایش شده بود، اما این بار باید آن را با جاه طلبی امپراطوری ترامپ ارزیابی کرد.

ال پاییس با اشاره به شروطی که آمریکا برای ایران گذاشت نوشت :امکان موفقیت این اقدامات، پیچیده است و بزرگترین مانع آن انزوا و تنها ماندن ترامپ در اجرای برنامه ها علیه ایران است. خروج از توافق ، یکجانبه بوده و رییس کاخ سفید برای خشنود کردن رای دهندگان خود ، نه تنها به دیگر امضا کنندگان ( متحدان ) پشت کرد بلکه تحریم ها را علیه همه کسانی‌ که با ایران کسب و کار کنند، وضع کرد .

روزنامه افزود :برای ترامپ مهم نبود که ایران به شرایط متن توافق پایبند بوده ، که غنی سازی اورانیوم را مسدود ، تأسیسات را تعطیل کرد و بخش بزرگی از سوخت را به خارج از خاک خود انتقال داده است بلکه فرضیه اسراییل را قبول کرده و معتقد است که تهران با این توافق فقط به دنبال احیای نفس برای از سرگیری توسعه برنامه هسته ای با نیروی بیشتر است .

نشریه خاطرنشان ساخت : تلاش او برای ایجاد یک توافق جدید و همان طوری که پمپئو گفت ، بر مبنای پیدا کردن بازیکنان دیگر و تعادل است .در حال حاضر ، تنها چیزی که آمریکا به دست آورده ، افزایش بیشتر بی‌ ثباتی است .

روزنامه لاراسون نیز به نوبه خود نوشت :آمریکا مایل به تحمل ناراحتی‌ ها در رابطه با ایران نیست .هرکسی که مشتاق به حفظ وضع موجود باشد و تحریم ها را نادیده بگیرد با خشم کاخ سفید روبه رو خواهد شد.

لا راسون با تشریح بیانات پمپئو و تهدیدات علیه ایران مبنی بر این که اگر ایران برنامه هسته ای خود را از سر گیرد این امر منجر به مشکلات جدیتر از آن چیزی که هرگز تجربه نکرده خواهد شد، تصریح کرد:این بدان معنی‌ است که به عقیده واشنگتن ، ایران هنوز برنامه هسته ای خود را از سر نگرفته یا به عبارتی دیگر به دستور العمل های تعیین شده از سوی توافق بین المللی پایبند بوده است.

روزنامه ادامه داد : همچنین تاکید پمپئو بر این که تهران به تسهیل کنترل بازرسان آژانس جهانی‌ انرژی بپردازد ، جلب توجه می‌ کند ، به این خاطر که آژانس می‌ گوید که ایران در حال انجام تعهدات خود در این توافق است.

این نشریه از سوی دیگر با اشاره به اظهارات پمپئو خطاب به مردم ایران درباره همدستی ایران با حزب الله ، حماس ، طالبان و القاعده خاطرنشان ساخت : می‌ توان فرض کرد که وی به طور نمادین سخن می‌ گفت زیرا رئیس سابق سیا خوب می داند که چطور امکان دارد که ایران به عنوان سنگر شیعه و دقیقا متهم به حمایت از حزب الله ، با القاعده که ثمره وهابیگری سعودی است و همچنین با طالبان سنی‌ توافق یا همکاری کند .

ایرنا
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد