ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
برخورد دولت با سوءاستفاده گران عرصه تولید از سرخوردگی مردم جلوگیری می‌کند/ انتقاد از ورود کالاهای بنجل به اسم طلب برجام

برخورد دولت با سوءاستفاده گران عرصه تولید از سرخوردگی مردم جلوگیری می‌کند/ انتقاد از ورود کالاهای بنجل به اسم طلب برجام

خبرگزاری فارس
دبیرکل جمعیت رهپویان با اشاره به لزوم حمایت مردم از کالای ایرانی گفت: مسئولان باید از مردم حمایت کرده و اجازه ندهند برای کسانی که به اسم تولیدکننده بر اقتصاد کشور چنبره زده‌اند حاشیه امن و امکان حیات وجود داشته باشد.
سیاسی
شناسه خبر : 13970103000268
جمعه ۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲:۰۶
۱۸

پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به نامگذاری سال با عنوان حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: نامگذاری سال 97 نمایانگر حساسیت‌های جامعه ماست؛ اینکه چندین سال شعارهای اقتصادی تنظیم می‌شود و این شعارها از حالت کلان به صورت میدانی و عملیاتی در می‌آید به این دلیل است که رهبر انقلاب یک فرهنگ‌سازی جدی را از سال‌های گذشته آغاز کرده‌اند.

سروری افزود: در همین زمینه می‌توان به تبیین مفهوم اقتصاد مقاومتی اشاره کرد که با توجه به مباحث مربوط به تولید داخلی امروز زمینه تاکید بر لزوم خرید کالای ایرانی فراهم‌شده است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بابیان اینکه این مساله نشان می‌دهد رهبر انقلاب اصرار دارند مسئولان برای برون‌رفت از مشکلات کشور بر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی تمرکز کنند، تصریح کرد: در مصاف با دشمن و حتی در عرصه امنیتی توجه به مسائل اقتصادی نقش‌آفرین است.

وی بر همین اساس افزود: ما اگر به دنبال تحقق امنیت و مبارزه با آمریکا هستیم باید به تولید داخل توجه کنیم و تجلی آن نیز در حمایت از کالای ایرانی است؛ لذا شاهدیم رهبر انقلاب نیز در عرصه نامگذاری از مفهوم به مصداق رسیده‌اند و این مساله جنبه عملیاتی گرفته است.

سروری ادامه داد: نکته بعدی در نامگذاری رهبر انقلاب دو وجهی بودن آن است چراکه تذکر ایشان هر سال به مسئولان پررنگ‌تر به مردم بوده است اما امسال مردم را نیز متوجه این امر کرده‌اند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بابیان اینکه دولت موظف است سمت‌ و سوی بانک‌ها را به‌طرف تقویت تولید داخلی ببرد افزود: دولت باید جلوی قاچاق بی‌رویه را گرفته و بحث صادرات را مورد توجه قرار دهد.

وی به لزوم توجه به چرخه صادرات از محل تولید تا صادرات اشاره کرد و گفت: هر جا این حلقه به‌هم‌پیوسته دچار شکاف شود ما نیز دچار ناکامی خواهیم شد که این نیازمند حمایت اقتصادی، مالی و اعتباری از تولیدگران است.

سروری نقش مردم را در تحقق شعار امسال بسیار مهم دانست و گفت: مردم می‌توانند بزرگ‌ترین اقدام را با خرید کالای ایرانی در جهت تقویت تولید داخلی انجام دهند، یعنی اگر ایرانیان بپذیرند باهدف ساختن آینده کشور، کیفیت و قیمت را به صورت نامتعادل با کالای خارجی بپذیرند، کشور پیشرفت می‌کند؛ البته در مواردی که کالای ما با کالای خارجی فاصله دارد این ایثار باید از سوی مردم مورد توجه قرار گیرد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در عین حال گفت: مسئولان باید از مردم حمایت کرده و اجازه ندهند برای کسانی که به اسم تولیدکننده بر اقتصاد کشور چنبره زده‌اند حاشیه امن و امکان حیات وجود داشته باشد و دولت باید به شکل خشن و جدی با سوء استفاده‌گرانی که کیفیت را کاهش و قیمت را افزایش می‌دهند مقابله کند و این امر از سرخوردگی مردم جلوگیری می‌کند.

وی کنترل واردات را نیز بسیار موثر ارزیابی کرد و یادآور شد: این موضوع به دیپلماسی سیاسی ما بازمی‌گردد که باید با تحرک اقتصادی حرکت کند؛ برجام زمینه ورود کالاهای بنجل به کشور را فراهم کرده و از این رو کالاهای روی دست مانده خارجی به صورت سرسام‌آوری تعادل واردات و صادرات ما را بر هم‌ می‌زند.

سروری افزود: نباید اجازه داد تحت عنوان گرفتن پول خودمان‌ که با نامردی آمریکایی‌ها امکان ورود آن به کشور فراهم نشده است کالای سطح پایین و بنجل به‌جای پول وارد کشور شود.

انتهای پیام/

 

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد