ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
پایانه جنوب بیشترین انتخاب مسافران برای سفر/ فروش 50 درصد بلیت‌های اتوبوس از طریق اینترنت

پایانه جنوب بیشترین انتخاب مسافران برای سفر/ فروش 50 درصد بلیت‌های اتوبوس از طریق اینترنت

خبرگزاری فارس
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با بیان اینکه بیشترین ناوگان و مسافر در استان تهران از ترمینال جنوب جابه‌جا می‌شوند،‌ گفت: مردم از پیش‌فروش‌های اینترنتی بلیت استقبال کردند و در برخی شرکت‌ها بیش از ظرفیت نوروزی از طریق اینترنتی به فروش رفت.
اقتصادی
شناسه خبر : 13961229000446
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷:۰۸
۲۱

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران و جمعی از دست‌اندرکاران حمل و نقل جاده‌ای از پایانه‌های مسافری جنوب و غرب در تهران بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی قرار گیرند.

در حاشیه این مراسم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران اظهار داشت: بیشترین سرویس جابه‌جایی مسافران در تهران از طریق ترمینال جنوب انجام می‌شود و پس از آن ترمینال‌های غرب، شرق و بیهقی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مجیدرضا نصرالله‌نژاد با اشاره به روند موفقیت‌آمیز پیش‌فروش اینترنتی بلیت اتوبوس گفت:‌برخی شرکت‌های اتوبوسرانی بیش از 50 درصد فروش بلیت اینترنتی داشتند و مردم  نیز از این روش خرید بلیت استقبال کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 34 شرکت تعاونی فعال داریم که 27 شرکت در تهران و بقیه در شهرستان‌ها هستند.

نصرالله‌نژاد از برنامه‌ریزی برای ستاره‌دار کردن و رتبه‌بندی شرکت‌های تعاونی اتوبوسرانی خبر داد و گفت:‌ در 5 سال اخیر تلفات سوانح رانندگی در استان تهران کاهش یافته است؛ در 10 ماهه امسال این رقم 264 نفر بود که در مدت مشابه سال قبل 315 نفر بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به استقبال مردم از اتوبوس‌های مانیتوردار و افزایش‌ آنها گفت:‌از سوی با توجه به افزایش خودروهای شخصی استقبال از ناوگان عمومی جاده‌ای کاهش یافته است.

وی ادامه داد:‌در بخش بار و مسافر تلاش شده است موضوع شرکت‌مالکی دنبال شود.

وی ادامه داد:‌از آغاز طرح نوروزی تا کنون 410 هزار و 343 مسافر توسط ناوگان عمومی جاده‌ای در سطح استان تهران جابه‌جا شده‌اند.

بنابر این گزارش، در ادامه این مراسم مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: یکی از دلایلی که مردم ترجیح می‌دهند از خودروی شخصی بابت سفرها استفاده کنند نگرانی بابت اتلاف وقت در ناوگان عمومی جاده‌ای است.

حمیدرضا شهرکی‌ثانوی اضافه کرد: جلوگیری از اتلاف زمان در مبدأ و حین سفر بسیار ضروری است که تلاش کرده‌ایم در این حوزه هوشمند‌سازی پایانه‌ها اجرایی شود.

وی ادامه داد: به غیر از پایانه بیهقی در دیگر پایانه‌های تهران زیرساخت مناسبی برای هوشمندسازی وجود نداشت بنابر این در گام اول و به صورت آزمایشی هوشمندسازی سکوها در پایانه مسافری مشهد آغاز شد.

وی با تأکید بر اینکه هوشمندسازی بحث گسترده‌ای است،‌گفت: ارتباط سکو و شرکت تعاونی در پایانه باید مکانیزه شود.

شهرکی‌ثانوی اظهار داشت: در حالت عادی سهم سفرهای درون‌استانی 54 درصد و برون‌استانی 46 درصد است که در نوروز سفرهای بین‌شهری افزایش می‌یابد و سهم سفرهای برون‌استانی به 52 درصد و سهم سفرهای درون‌استانی به 48 درصد می‌رسد.

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: اگر می‌خواهیم از ناوگان عمومی جاده‌ای استقبال شود ناگزیر از تغییر رویکرد هستیم زیرا با این شرایط نمی‌توان جذب تقاضا داشت.

وی ادامه داد:‌نوسازی ناوگان انجام شده و متوسط سن اتوبوس‌ها به 10 سال رسیده است، رانندگان حرفه‌ای‌تر شده‌اند، جاده‌ها هم بهتر شده است اما مردم در حال فاصله گرفتن از ناوگان عمومی جاده‌ای هستند که البته این موضوع دلایل مختلف دارد.

وی افزود: در سال آینده فراخوان جذب مشاور داریم تا موضوع کاهش مسافران ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای را در زوایای مختلف بررسی کنند.

وی بر لزوم تغییر برخی مصوبات اشاره کرد و گفت:‌ با اصلاح بندی در مصوبات هیأت وزیران و با حمایت وزارت کشور و سازمان راهداری فضا برای احداث پایانه‌های مسافربری توسط بخش غیردولتی فراهم خواهد شد و باید به این سمت برویم.

وی با بیان اینکه سهم حمل و نقل  عمومی جاده‌ای در تصادفات حدود 2 درصد است،‌گفت:‌شرکت‌های اتوبوسرانی باید در کنار درآمدزایی از محل فروش بلیت به دنبال درآمدهای غیربلیتی هم باشند که تا کنون سه دسته درآمد غیربلیتی تعریف شده است.

وی ادامه داد:‌هم اکنون اتوبوس‌های با ضریب اشغال متوسط 50 درصد در سال حرکت می‌کنند که قطعا با افزایش ضریب اشغال بهره‌وری در بخش حمل و نقل افزایش می‌‌یابد.

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد