ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
با بیمه آتش‌سوزی بیمه ملت، در تعطیلات نوروز با خیالی آسوده سفر کنید

با بیمه آتش‌سوزی بیمه ملت، در تعطیلات نوروز با خیالی آسوده سفر کنید

خبرگزاری ایلنا
با توجه به نزدیک شدن تعطیلات نوروز و آغاز سفرهای نوروزی که خالی شدن منازل را به همراه دارد؛ نیاز است شهروندان از خانه و سرمایه خود در برابر خطراتی همچون آتش‌سوزی و سرقت محافظت کنند.
اقتصادی
شناسه خبر : 596210
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴:۱۸
۴

با توجه به نزدیک شدن تعطیلات نوروز و آغاز سفرهای نوروزی که خالی شدن منازل را به همراه دارد؛ نیاز است شهروندان از خانه و سرمایه خود در برابر خطراتی همچون آتش‌سوزی و سرقت محافظت کنند.

بیمه آتش‌سوزی یکی از رشته‌های بیمه اموال است که می‌تواند کلیه اموال منقول و غیرمنقول واحدهای مسکونی، خدماتی، اداری، آموزشی، کارگاهی، صنعتی، انبارها و... را تحت پوشش قرار دهد.

از آنجا که خرید این بیمه‌نامه می‌تواند مشکلات احتمالی بسیاری را کاهش دهد، با معاون فنی بیمه‌های غیرزندگی بیمه ملت به گفت‌وگو نشستیم که در پی می‌خوانید: معاون فنی بیمه‌های غیرزندگی بیمه ملت، خطرات اصلی تحت پوشش در رشته آتش‌سوزی را شامل حریق (آتش‌سوزی)، انفجار و صاعقه (رعد و برق) اعلام کرد و گفت: در بیمه آتش‌سوزی، این سه خطر با هم تحت پوشش قرار گرفته و قابل تفکیک نیستند.

امید معظمی گودرزی در خصوص تبعی نیز بیان کرد: همچنین، می‌توان با پرداخت حق بیمه اضافی، خطرات تبعی نظیر زلزله و آتش‌فشان، طوفان، گردباد و تندباد، سیل و طغیان آب رودخانه و دریا، ضایعات ناشی از ترکیدگی لوله آب و فاضلاب، ضایعات ناشی از آب باران و ذوب برف و تگرگ، سرقت با شکست حرز اموال و اثاثیه، رانش و فروکش کردن زمین، سقوط هواپیما و هلی‌کوپتر و اشیای ساقط شده از آنها و پوشش هزینه پاکسازی و... را نیز تحت پوشش قرارداد.

وی شرط پوشش خطرات تبعی را خرید خرید بیمه‌نامه با خطرات اصلی دانست و افزود: بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی در سه گروه آتش‌سوزی شامل واحدهای مسکونی، صنعتی و غیرصنعتی به بیمه‌گزاران ارائه می‌شوند.

بیمه‌نامه آتش‌سوزی منازل مسکونی

گودرزی، طرح‌ها و محصولات مختلفی را در قالب بیمه‌های آتش‌سوزی برای منازل مسکونی اعلام کرد و گفت: در این خصوص می‌توان به بیمه‌نامه آتش‌سوزی منازل مسکونی صادره به صورت آنلاین، طرح‌های نوید 1، 2 و 3 و همچنین طرح جامع مدیران و ساختمان اشاره کرد.

معاون فنی بیمه‌های غیرزندگی، با تأکید بر نزدیک شدن تعطیلات نوروزی و آغاز سفرهای خانوادگی بیان کرد: خرید بیمه‌نامه آتش‌سوزی برای منزل مسکونی سبب می‌شود که مردم عزیز کشورمان با آسودگی خاطر نسبت به هرگونه خطر احتمالی برای منزل و اثاثیه خود سفر کنند.

وی در همین خصوص اظهار کرد: برای مثال در طرح نوید 3 و همچنین در طرح جامع مدیران و ساختمان با توجه به تحت پوشش بودن مسئولیت در برابر اشخاص ثالث در صورت بروز خطرهای حریق و انفجار، خسارت‌های مالی و جانی وارده به اشخاص ثالث جبران می‌شود. بنابراین با توجه به ازدیاد رفت و آمد در ساختمان در روزهای نوروزی، هموطنان عزیز می‌توانند با اطمینان کامل از تعطیلات خود لذت ببرند.

امید معظمی گودرزی همچنین ادامه داد: در یک بیمه‌نامه منزل مسکونی عادی می‌توان بنا به درخواست بیمه‌گزار، ساختمان، تاسیسات و لوازم و اثاثیه واحد مسکونی را نیز تحت پوشش خطرات اصلی و خطرات اضافی قرار داد.

وی با اشاره به تنوع طرح‌های بیمه آتش‌سوزی قابل ارائه در بیمه ملت در رابطه با منازل مسکونی گفت: می‌توان غرامت فوت، نقص عضو و از کارافتادگی دائم و هزینه معالجه بیمه‌گزار و سایر افراد مقیم محل مورد بیمه، ناشی از خطرات حریق، انفجار و صاعقه و همچنین مسئولیت بیمه‌گزار در برابر اشخاص ثالث (مالی و جانی) و هزینه اجاره اسکان موقت بیمه‌گزار در صورت وقوع خطرات اصلی را نیز تحت پوشش قرار داد.

معاون فنی بیمه‌های غیرزندگی بیمه ملت افزود: می‌توان تمامی این خطرات مختلف و گسترده‌ای که نام برده شدند را تنها با پرداخت حق بیمه‌ای ناچیز تحت پوشش قرار داد.

بیمه‌نامه آتش‌سوزی مراکز غیرصنعتی و صنعتی

امید معظمی گودرزی به ارائه بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی مراکز غیرصنعتی و صنعتی در بیمه ملت اشاره کرد و گفت: در بیمه‌نامه آتش‌سوزی واحدهای غیرصنعتی، بیمه‌گر طبق درخواست بیمه‌گزار، ساختمان، تاسیسات، لوازم و اثاثیه و موجودی مربوط به کلیه واحدهای تجاری، اداری، خدماتی - عمومی، فرهنگی، صنفی و درمانی را در مقابل خطرات اصلی و اضافی تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی در همین خصوص ادامه داد: در این رابطه نیز بیمه‌نامه‌ای با عنوان «بیمه همراه کسب و کار» در 4 طرح متفاوت، با خطرات و پوشش‌های مختلف شامل بیمه آتش‌سوزی و زلزله، بیمه مسئولیت و بیمه حوادث طراحی شده است که طرحی کامل و با حق بیمه‌ای کاملا رقابتی است.

معاون فنی بیمه‌های غیرزندگی در خصوص بیمه آتش‌سوزی واحدهای صنعتی نیز بیان کرد: در این نوع بیمه‌نامه، بیمه‌گر طبق درخواست بیمه‌گزار، ساختمان، تاسیسات، ماشین‌آلات و موجودی انبار و یا کالای در جریان ساخت و یا محصولات نهایی واحدهای صنعتی را در مقابل خطرات اصلی و اضافی تحت پوشش قرار می‌دهد.

گودرزی با تأکید بر این‌که اموال به دلیل شرایط اقتصادی، افزایش قیمت‌ها و استهلاک، معمولا ارزش خود را از دست می‌دهند؛ گفت: اگر بیمه‌گزار اموال خود را به قیمت روز، بیمه کند و خسارتی به آن اموال وارد شود، امکان خرید تجهیزات و ماشین‌آلات و ساخت مجدد ساختمان و در نهایت تجدید فعالیت اقتصادی مشکل خواهد بود.

وی در توضیح این امر افزود: برای رفع این مشکل امکان جایگزینی و یا بازسازی برخی از اموال با شرایط جایگزینی وجود دارد. در این نوع بیمه‌نامه آتش‌سوزی، بیمه‌گزار دارایی‌های خود را به ارزش نو ارزیابی کرده و آنها را با قیمت‌های جدید، بیمه می‌کند و در صورت خسارت بر اثر خطرات مشمول بیمه، بیمه‌گر نسبت به تعمیر و بازسازی اموال آسیب‌دیده و یا جایگزینی آنها اقدام لازم را انجام می‌دهد.

معاون فنی بیمه‌های غیرزندگی بیمه ملت در پایان گفت: این پوشش مخصوص ساختمان و ماشین‌آلات بوده و موجودی مواد اولیه، کالای ساخته شده، لوازم و اثاثیه مصرفی را شامل نمی‌شود.

 

 

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد