ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
یگانهای کُرد به آمریکا اعتماد نکنند/ترکیه با چراغ سبز ناتو به «عفرین» حمله کرد

یگانهای کُرد به آمریکا اعتماد نکنند/ترکیه با چراغ سبز ناتو به «عفرین» حمله کرد

خبرگزاری فارس
رئیس «ابتکار ملی کردهای سوریه» با اشاره به اینکه ارتش سوریه در مرحله بعد وارد عفرین خواهد شد، اظهار داشت که آمریکا در اولین دو راهی، کُردها را به ترکیه خواهد فروخت.
بین الملل
شناسه خبر : 13961202000707
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۰۹
۳

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عمر اوسی» نماینده کُرد پارلمان و رئیس «ابتکار ملی کردهای سوریه» تأکید کرد که توافق دولت سوریه و یگانهای مدافع خلق کُرد در خصوص منطقه عفرین در استان حلب مبتنی بر استقرار «نیروهای مردمی» وابسته به ارتش سوریه است.

اوسی تأکید کرد که علیرغم درخواست مردم ساکن در عفرین برای ورود ارتش سوریه به این شهر ولی «در حال حاضر دستور رسمی برای ورود ارتش سوریه وجود ندارد» بلکه نیروهای مردمی وارد این شهر شده‌اند.

وی در گفت‌وگو با روزنامه الوطن سوریه با اشاره به اینکه ترکیه و تروریستهای همپیمانش در جریان عملیات یک ماه اخیر خود در منطقه عفرین هیچ پیشروی نداشته‌اند، تأکید کرد که در جریان این حملات صدها غیر نظامی کشته شدند.
این مسئول کُرد با بیان اینکه عفرین تنها نیست، خاطر نشان کرد که همه ملت سوریه حامی عفرین هستند، و «عفرین پیش از اینکه کُردی باشد، سوری است و حکومت سوریه وظیفه دارد از آن دفاع کند».

اوسی با تأکید بر اینکه تنها راه مقابله با تجاوزات ترکیه در عفرین «ورود ارتش قهرمان سوریه و نهادهای دولتی به این مناطق و برافراشتن پرچم سوری بر فراز شهر عفرین» است، اظهار داشت: «من از همه طرفها به ویژه برادران یگانهای مدافع کُرد خواستم که هماهنگی بالایی با ارتش سوریه و در یک اتاق عملیات مشترک داشته باشند تا با هجوم ترکیه مقابله شود».
وی با اشاره به اینکه مذاکرات میان یگانهای کُرد و فرماندهان ارتش سوریه همچنان ادامه دارد و پیشرفت چشمگیری در این زمینه حاصل شده است، اعلام کرد که برخی از مسائل لجستیک سبب شده است که اعلام رسمی این توافق به تأخیر بیافتد و تا کنون «بیش از 90% توافق انجام شده است».
رئیس ابتکار ملی کردهای سوریه با تأکید بر استقرار نیروهای دفاع مردمی در 300 نقطه از عفرین، خاطر نشان کرد، زمانی که ترکیه ورود نیروهای مردمی وابسته به ارتش سوریه به عفرین را مشاهده کرد، دست به حملات پیش‌دستانه به برخی از مسیرهایی زد که فکر میکرد نیروهای سوری از طریق آن در مناطق مختلف مستقر خواهند شد.

اوسی ضمن محکوم کردن اظهارات «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه که گفته بود اگر ارتش سوریه یگانهای کُرد را از عفرین بیرون کنند، آنکارا از حضور ارتش سوریه استقبال خواهد کرد، گفت: «این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد. اینها رزمندگان سوری هستند و ارتش با آنان مقابله نمی‌کند بلکه به آنان کمک خواهد کرد».

وی با تأکید بر اینکه طرح ترکیه در شمال سوریه یک طرح استعماری است، اظهار داشت که این تصمیم «ناتو» است؛ زیرا ترکیه عضو پیمان ناتوست و اگر «چرا سبز ناتو و موافقت آمریکا نبود» حمله ترکیه به عفرین صورت نمیگرفت.

این مسئول کُرد ادامه داد: «برادران کُرد در یگانهای مدافع [خلق] باید به آمریکا اعتماد نکنند و تخم مرغهای خود را در سبد آمریکا قرار دهند. جایگاه اصلی آنان محور مقاومت در کنار ارتش سوریه و روسیه همپیمان است. آمریکا در اولین دو راهی، کُردها را به ترکیه خواهد فروخت و همپیمان خود در ناتو را رها نخواهد کرد».

اوسی با بیان اینکه نیروهای مردمی بخشی از اتاق عملیات ارتش سوریه هستند و در مرحله بعد یعنی پس از تثبیت مواضع، ارتش سوریه عملا وارد خواهد شد، اظهار داشت که این نیروهای مردمی، نیروهای پیش قراول ارتش سوریه هستند.
وی در پایان تأکید کرد که آمریکا در سوریه در پی منافع خود است و از «داعش و ارتش آزاد حمایت می‌کند و آنچه برایش اهمیت دارد، حضور یک شریک زمینی است تا نفوذ خود را در مناطق شمالی و شمال شرقی [سوریه] بسط دهد».

منابع خبری روز گذشته اعلام کردند که نیروهای سوریه از سمت حلب عملیات برای ورود به منطقه عفرین را شروع کرده‌اند.

 نیروهای مردمی سوریه از طریق گذرگاه «الزیاره» واقع در شهرک «نُبُل» وارد منطقه عفرین شدند.

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد