ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
پیش از صبحانه ورزش کنیم یا بعد از آن؟

پیش از صبحانه ورزش کنیم یا بعد از آن؟

آفتاب
کارشناسان انجام ورزش قبل از شروع وعده صبحانه را به خاطر ۱۸ دلیل توصیه کرده‌اند.
اجتماعی
شناسه خبر : 508478
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰:۰۵
۱۰
آفتاب‌‌نیوز :
نتایج تحقیقات اخیر محققان بلژیکی، نشان می‌دهد که ورزش، قبل از اصلی‌‌ترین وعده‌ غذایی روز، یعنی صبحانه، بر کاهش وزن تاثیرگذار است. اگرچه صبحانه مهمترین وعده غذایی در طول روز است و ورزش نیز منجر به تقویت خلق و خوی، بهبود عملکرد مغز و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود اما انجام فعالیت بدنی قبل از وعده صبحانه، فواید سلامتی بسیار بیشتری دارد.

کارشناسان انجام ورزش قبل از شروع وعده صبحانه را به خاطر ۱۸ دلیل سلامتی توصیه کرده اند:

حفظ سلامت پوست: اینطور ثابت شده کسانی که ورزش را در اوایل صبح به صورت ناشتا انجام می‌دهند، کمتر دچار شرایط پوستی از جمله جوش و آکنه در مقایسه با دیگران می‌شوند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان کولورکتال: سرطان کولورکتال دومین علت اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در ایالات متحده است و این در حالی است که انجام ورزش صبحگاهی می‌تواند با افزایش سطح ویتامین دی، منجر به کاهش خطر ابتلا به این سرطان شود.

کاهش خطر ابتلا به زوال عقل: تحقیقات انجام شده در دانشگاه مونستر نشان می‌دهد که ورزش باعث کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و بهبود جریان خون به مغز می‌شود. ضمن این که عاملی برای کاهش التهاب نیز هست.

کاهش خطر مرگ ناشی از سرطان: ورزش صبحگاهی شانس زنده ماندن را در مردان و زنان مبتلا به سرطان‌های مرگبار افزایش می‌دهد. ضمن این که شانس ابتلا به این نوع سرطان‌ها را نیز کمتر می‌کند. شواهد نشان می‌دهد ورزش زیر نور آفتاب در اوایل صبح منجر به افزایش سطح ویتامین دی و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ می‌شود.

طول عمر طولانی‌تر: داشتن زندگی طولانی تر هدف اصلی بسیاری از ما است اما بک و انتخاب شیوه زندگی، ما را از این هدف دور می‌کند. خوشبختانه با اضافه کردن ورزش صبحگانی به برنامه روزانه و کاهش وزن موثر، شانس ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن کاهش یافته و به تعداد سال‌های زندگی افزوده می‌شود.

بهبود انرژی روزانه: وقتی شروع روزتان با ورزش باشد، منجر به بهبود پمپاژ خون شده و باعث تولید بیشتر اندروفین که هورمون مرتبط با افزایش انرژی است، مي‌شود. تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه جورجیا نشان می‌دهد که تنها ۲۰ دقیقه ورزش در طول روز به مدت ۶ هفته، منجر به افزایش قابل توجه سطح انرژی در بزرگسالان می‌شود.

رسیدن شاخص توده بدنی به محدوده سالم: در حالی که ورزش در کنار رژیم غذایی سالم منجر به کاهش قابل ملاحظه وزن می‌شود، اما ورزش در اوایل صبح و در زیر نور خورشید یک فایده دیگر هم دارد و آنهم رسیدن نمایه توده بدنی به سطح قابل قبول و در عرض کمترین زمان است.

بهبود سلامت قلب: ورزش در اوایل صبح اعتیاد به مصرف موادی مانند قند و کافئین را کاهش می‌دهد ضمن این که از قلب در برابر حمله قلبی نیز محافظت می‌کند.

سالم غذا خوردن: مطالعات پژوهشگران کالج آمریکایی تغذیه نشان می‌دهد که ورزش صبحگاهی نقش مهمی در انتخاب مواد غذایی سالم مانند میوه و سبزی در طول روز دارد و افراد را از گرایش به چربی‌های اشباع و مواد غذایی ناسالم تا حد زیادی دور می‌کند.

بهبود کیفیت خواب: انجام منظم فعالیت بدنی در صبح زود یک خاصیت دیگر هم دارد و آن تنظیم ریتم شبانه روزی خواب و بیداری و کمک به تعادل هورمون‌های مرتبط با خواب است.

استرس کمتر: محققان مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا نشان داده اند که ورزش صبحگاهی یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش استرس است و منجر به کاهش تولید هورمون‌های مرتبط با استرس از جمله کورتیزول و بهبود خلق و خوی می‌شود.

کاهش گرسنگی: اینطور ثابت شده که ورزش صبحگاهی سطح هورمون گرلین که هورمون تحریک اشتها است را کاهش می‌دهد.ضمن این که به عقیده محققان دانشگاه ایندیانا، رفتارهای ناسالم غذایی به نفع میوه و سبزیجات و پروتئین‌های بدون چربی نیز با این نوع ورزش کنار می‌روند.

متابولیسم سریع‌تر: شروع روز با ورزش و آنهم با معده خالی به سوخت و ساز بدن و از بین رفتن زودتر چربی‌ها کمک می‌کند. در ضمن افزایش تمایل به مواد غذایی سالم در نتیجه این نوع ورزش، خود راهی برای افزایش متابولیسم بدن است.

منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي


خبر در لحظه
چگونه می‌توان میان «خواست مردم» و «حقیقت» آشتی داد؟
مورینیو: به خاطر اشتباهاتمان تنبیه شدیم/ حالا فقط وقتی بازیکنان خوب باشند در موردشان حرف می‌زنم
لالیگا| برتری پرگل سویا در مادرید
کلوپ: لازم نیست نگران منچسترسیتی باشیم/ کریستال‌پالاس به شکل سنتی خطرساز است
گواردیولا: ژسوس در پرس کردن فوق‌العاده است/ از آگوئرو نمی‌خواهم بی‌رحم‌تر از این باشد!
اینتر اینباره در خط آغاز مغلوب ساسولو شد/بازگشت پارما با تساوی
برتری سویا دراولین گام با هت‌تریک سیلوا
شکست یاران پورعلی گنجی در دقایق پایانی
سه گروه کالای وارداتی از پرداخت مابه‌التفاوت ارز معاف می‌شوند + سند
تفاهمی برای تغییر قانون ازدواج زیر ۱۸ سال صورت نگرفت/ ضعف استدلال حامیان تغییر قانون سن ازدواج تفهیم شد
13 کشته در حمله جنگنده‌هاي رژيم سعودي به قايق‌هاي ماهيگيران يمني
نمازی: الگو برداری مربیان لیگ برتری از تیم ملی صحیح نیست/برخی تیم ها با اوت دستی به دنبال گلزنی هستند
ثروت های بادآورده خاندان تازه به دو ران رسیده آل سعود/بن سلمان: نیاز به عذرخواهی از مردم نمی‌بینم
رونمایی از موشک "خیبر 1" حزب الله برای اولین بار + عکس
اینترپل درباره احتمال وقوع «حمله تروریستی قریب‌الوقوع» در اروپا هشدار داد
5 شهر خوزستان صاحب تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب می‌شوند
اعلام نارضایتی «جامعه مدرسین» از اوضاع اقتصادی در جلسه با دولتمردان
"رد پای برادران دوقلو" در درگیری خونین کشتی در قزوین
گزارش خبرنگار اعزامی تسنیم از اندونزی| گروه‌بندی عابدینی و پاکدامن در بخش سابر مشخص شد
نجفی توانا: لزوم قانون‌گذاری پیرامون رانت و حمایت از افشاکننده جرم برای کاهش مفاسد اقتصادی