ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
صنایع‌دستی ایران در ویترین «گیف‌شو»/ هنرمندان عازم ژاپن می‌شوند

صنایع‌دستی ایران در ویترین «گیف‌شو»/ هنرمندان عازم ژاپن می‌شوند

خبرگزاری مهر
نمایشگاه «گیفت‌شو» ژاپن درحالی برگزار می‌شود که برای اولین بار هنرمندان صنایع‌دستی ایران در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد و آثار خود را به نمایش می‌گذارند.
گردشگری
شناسه خبر : 4200993
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴:۵۱
۴

به گزارش خبرنگار مهر،  نمایشگاه «گیفت شو» یا نمایش «هدیه» در دو هفته متوالی در خلیح توکیو برگزار می‌شود. هفته اول آن در روزهای ۳۱ ژانویه تا ۳ فوریه در محل نمایشگاه بین‌المللی «بیگ سایت» برپا خواهد شد. این نمایشگاه با عنوان زندگی - طراحی و شعار زندگی شادتر با طراحی بهتر، مبلمان و دکوراسیون داخلی را در سالن‌های ۱ الی ۳ به نمایش  می‌گذارد. نمایشگاه هفته دوم نیز از ۷ تا ۹ فوریه به مدت سه روز در همه سالن‌ها با عنوان اسباب بازی، لوازم التحریر، گواهینامه، مد، زیبایی و خارجی اجرا خواهد شد.

غرفه جمهوری اسلامی ایران نیز در هفته دوم این نمایشگاه برای اولین بار به صورت متمرکز با کمک نمایندگی اطلاع‌رسانی گردشگری حضور خواهد داشت. سال ۲۰۱۸ این نمایشگاه چهل و دومین سال خود را پشت سر می‌گذارد نمایشگاهی که از آن به‌عنوان بهترین دروازه ورود به بازار هدیه ژاپن یاد می‌شود.

در این باره، سید عباسعلی امامیه نماینده اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در ژاپن که در برپایی غرفه ایران در این نمایشگاه نقش مهمی داشته، به خبرنگار مهر می‌گوید:  سال ۲۰۱۷ تعداد غرفه‌های این نمایشگاه چهار هزار و ۹۳ غرفه بود که در مقایسه با نمایشگاه معروف مایسون پاریس با دو هزار و ۸۷۱ غرفه و نمایشگاه نیویورک با دو هزار و ۶۰۰ غرفه بیشترین تعداد غرفه‌ها را دارد. امسال نیز با رشدی ۲۲ درصدی با ۵ هزار غرفه رکوردهای قبلی خود را خواهد شکست که نسبت غرفه‌های داخلی و خارجی به ۴۶۵۰ و۳۵۰ غرفه ارتقاء خواهد داشت. غرفه ایران نیز با فضای ۵۴ متری دستاورد هنرمندان ایرانی را به نمایش خواهد گذاشت.  

وی از ثبت‌نام ۱۱ نفر از هنرمندان ایرانی برای شرکت در این نمایشگاه خبر می‌دهد و می‌گوید: این افراد بیشتر برای پیدا کردن شریک تجاری خود در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند نه برای فروش، چرا که ماهیت این نمایشگاه ایجاد ارتباط بین شرکای تجاری است تا فروش اجناس در چند روز نمایشگاه. همچنین هزینه شرکت در این نمایشگاه را دولت ژاپن می‌دهد اما هزینه سفر به عهده هنرمندان شرکت‌کننده خواهد بود.  

وی درباره اهمیت حضور ایران در این نمایشگاه نیز می‌گوید: اگر ایران تمایل داشته باشد در بازار ژاپن شرکت کند، این نمایشگاه یکی از راه‌های ورود است. البته این کل ماجرا نیست بلکه کالاهای ایرانی باید بتوانند در رقابت کیفی و کمی حرفی برای گفتن در مقایسه با کالاهای دیگر رقبا داشته باشند. اگر می‌خواهیم در بازارهای جهانی نقشی داشته باشیم می‌بایست بتوانیم از کیفیت محصولات رقبای خود آگاه شویم و با نمونه‌های ایرانی مقایسه کنیم. همچنین پیدا کردن مشتری ژاپنی می‌تواند چرخ‌های کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنایع‌دستی ما را بچرخاند.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد