به گزارش خبرگزاري آريا، محمد عليخاني اظهار داشت: براي ناوگان ريلي شهر تهران 22 هزار ميليارد تومان نياز است و اين عدد اعلام شده فقط براي تکميل خطوط فعلي است نه گسترش.
وي افزود: خطوط فعلي متروي تهران از نظر تجهيزات و ايمني کمبودها و مشکلاتي دارد مانند خط 7 که به همين دلايل متوقف شد.
عليخاني گفت: ما فقط براي واگنهاي مترو نياز به 10 هزار ميليارد تومان داريم و با اختصاص بودجه 17 هزار ميليارد توماني شهرداري اگر هر سال هزار ميليارد تومان براي تکميل خطوط مترو اختصاص دهيم 22 سال اين روند طول ميکشد. بنابراين بايد از طريق سرمايهگذاريهاي بخش خصوصي و ايجاد درآمدهاي پايدار جديد اقدام کنيم.
وي افزود: در حال حاضر در کميسيون عمران و حملونقل شوراي شهر تهران ساماندهي پارک حاشيهاي و بازنگري در محدوده طرح ترافيک در حال انجام است.
رئيس کميسيون حملونقل و عمران شوراي شهر تهران، ري و تجريش گفت: محدوده طرح ترافيک پس از گذشت 36 سال که در شهر تهران در حال انجام است بايد مورد بازنگري و تغييرات قرار گيرد چرا که ديگر پاسخگوي شهر تهران نيست.
عليخاني افزود: تعداد محدودي ميتوانند از اين طرح استفاده کنند که در اين موضوع عدالت رعايت نشده است.
وي گفت: امروز ميتوانيم با تکنولوژي جديد و دوربينهاي موجود محدوده طرح ترافيک را بازنگري کنيم و نيازي به افزايش قيمت براي حضور در محدوده طرح ترافيک نيست.
رئيس کميسيون حملونقل و عمران شوراي شهر تهران، ري و تجريش ادامه داد: قرار نيست بنده هنگامي که با خودروي شخصي وارد شهر ميشوم هزينه ترافيک و آلودگي هوا را شهروندان ديگر بدهند بلکه ميتوان با استفاده از سيستم پيمايش هزينه آن را از خود فرد دريافت کرد.
عليخاني افزود: در بازنگري محدوده طرح ترافيک حملونقل عمومي معاف از پرداخت هزينه است.
وي بيان داشت: با توجه به اينکه تراکمفروشي ديگر قرار نيست در شهر تکرار شود، گفت: به زودي طرحهايي در راستاي حملونقل عمومي و افزايش درآمدهاي پايدار ارائه خواهد شد.