ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
خوددرمانی این بیماری ممنوع است

خوددرمانی این بیماری ممنوع است

آفتاب
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: آنفلوآنزایی که هم اکنون در برخی نقاط کشور شیوع پیدا کرده، آنفلوآنزای فصلی است که هرگز نباید مبتلایان به این بیماری به خوددرمانی روی بیاورند.
اجتماعی
شناسه خبر : 490028
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۵:۰۳
۴۰
آفتاب‌‌نیوز :
فهیم زاد گفت : هر فردی که به آنفلوآنزا مبتلا می شود، به این معنی نیست که حتما به آنفلوآنزای خوکی مبتلا شده است. آنفلوآنزایی که هم اکنون در برخی نقاط کشور شیوع پیدا کرده، آنفلوآنزای فصلی است که انواع مختلف دارد و فقط یک نوع آن، آنفلوآنزای خوکی است.

این فوق تخصص بیماری های عفونی یادآور شد: بنابراین هر فردی که به آنفلوآنزا مبتلا می شود، نباید تصور کند که حتما به نوع خوکی آن مبتلا شده است، اما با این وجود، هرنوع خوددرمانی برای هر نوع آنفلوآنزای فصلی خطرناک است و فرد مبتلا باید حتما به پزشک مراجعه کند.

وی با بیان اینکه در کشور ما هر ساله ابتلا به انواع آنفلوآنزای فصلی و موارد مرگ بر اثر این بیماری وجود دارد، خاطرنشان کرد: امسال از آنجا که در دو استان کشور، یعنی کرمان و سیستان و بلوچستان، تعداد موارد مرگ و میر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای خوکی بالاتر رفته است، همین مساله موجب حساسیت بیشتر جامعه شده و اخبار آن در سطح گسترده تری منتشر شده است، اما شاید اگر مبتلایان به این بیماری از استان های مختلف کشور بودند، انتشار اخبار دلهره آور در این زمینه نیز کمتر می شد.
 
فهیم زاد تصریح کرد: عمده بیمارانی که تاکنون بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای خوکی فوت شده اند، در زمره گروه های پرخطری بوده اند که در گذشته به بیماری های مزمن مبتلا بوده و یا سیستم ایمنی بدن آنها نقص داشته است. در حالی که احتمال مرگ برای یک فرد مبتلا به آنفلوآنزا که زمینه قبلی این بیماری ها را نداشته باشد، بسیار ضعیف است.

وی پیش بینی کرد: با توجه به بازگشت زائران اربعین به کشور می توان پیش بینی کرد که برخی از این زائران نیز به انواع آنفلوآنزای فصلی مبتلا شده باشند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توصیه کرد: بهترین راه مقابله با این بیماری، رعایت بهشداشت عمومی، شست و شوی مرتب دست ها، استفاده از دستمال های بهداشتی، دست ندادن، حضور کمتر در اماکن عمومی شلوغ و تا حد امکان جداسازی افراد بیمار و مشکوک به سرماخوردگی و آنفلوآنزا از سایر افراد است.

فهیم زاد با اشاره به اینکه هنوز هم برای تزریق واکسن آنفلوآنزا دیر نشده است، اظهار داشت: همه گروه های پرخطر مثل زنان باردار، کودکان زیر دو سال، بیماران مزمن و دچار نقص ایمنی، می توانند برای مقابله با این بیماری، واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.

به گفته این فوق تخصص بیماری های عفونی، نباید از آن طرف بام بیفتیم و همه افراد را به سمت تزریق واکسن آنفلوآنزا سوق دهیم، زیرا این بیماری هم اکنون به هیچ وجه در مرحله اپیدمی نیست و می توان با رعایت بهداشت و پیشگیری و درمان مبتلایان، آن را کنترل کرد. به همین دلیل لازم است که افراد پرخطر در برابر این بیماری، ایمن شوند و از آنها بخواهیم که واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

 این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تاکید کرد: مردم اطمینان داشته باشند که هر نوع آنفلوآنزایی، خوکی نیست و نباید بدون تحقیق علمی درباره نوع آنفلوآنزای فصلی فرد مبتلا، پیش داوری و پیش بینی کرد، بلکه فقط مراجع ذیصلاح می توانند با آزمایش دقیق و نمونه برداری، آنفلوآنزای شایع در هر منطقه و نوع آنفلوآنزای هر فرد مبتلا را تعیین کنند.


منبع: سینا پرس

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد