ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
روحاني به اتريش مي رود

روحاني به اتريش مي رود

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا - سفير اتريش در ايران از سفر رييس‌جمهور روحاني در آينده‌اي نزديک به اتريش خبر داد و گفت: يکي از تصميم هاي وزير خارجه ما اعزام قائم‌ مقام وزير خارجه اتريش به ايران براي فراهم کردن مقدمات سفر رييس‌ جمهور روحاني به اتريش بود.
سیاسی
شناسه خبر : 120171115095411640
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸:۱۹
۷۷
خبرگزاري آريا - سفير اتريش در ايران از سفر رييس‌جمهور روحاني در آينده‌اي نزديک به اتريش خبر داد و گفت: يکي از تصميم هاي وزير خارجه ما اعزام قائم‌ مقام وزير خارجه اتريش به ايران براي فراهم کردن مقدمات سفر رييس‌ جمهور روحاني به اتريش بود.
به گزارش آريا به نقل از اتاق بازرگاني، غلامحسين شافعي در نشست با سفير اتريش در تهران گفت: در ميان کشورهاي اتحاديه اروپا رابطه ايران با اتريش از گذشته رابطه خاصي بوده و اتريش هم نگاه ويژه‌اي به ايران داشته است؛ در دوران تحريم نيز که ما دچار محدوديت‌هاي بسياري بوديم، رابطه ما با اتريش برقرار بود.
رييس اتاق بازرگاني ايران از سفر روساي اتاق‌هاي بازرگاني سراسر کشور به اتريش خبر داد و افزود: اتاق‌هاي بازرگاني دو کشور هم از گذشته تاکنون رابطه نزديکي داشته‌اند و هفته آينده هياتي شامل روساي اتاق‌هاي سراسر کشور به اتريش سفر مي‌کنند.
به باور رييس اتاق ايران، سفر روساي اتاق‌هاي سراسر کشور به اتريش، يک اتفاق مهم و کم‌نظير و به اين معني است که همه ظرفيت اتاق‌هاي بازرگاني به اتريش سفر مي‌کنند. شافعي با تاکيد بر لزوم تشکيل اتاق‌هاي مشترک ايران-اتريش و اتريش- ايران گفت: بعد از بازگشت از سفر اتريش، تشکيل اتاق مشترک ايران-اتريش را دنبال مي‌کنيم.
شافعي گفت: زمينه‌هاي همکاري ما با اتريش زمينه‌هايي متنوع است. ردپاي شرکت‌هاي اتريشي هميشه در ايران بوده و فعالان اقتصادي هم خاطرات خوبي از روابط خود با اتريشي‌ها دارند.
رييس اتاق ايران همچنين همکاري‌هاي سه‌جانبه را از ديگر زمينه‌هاي همکاري ميان ايران و اتريش بيان کرد و گفت: ايران در منطقه قفقاز، آسياي مرکزي، عراق و افغانستان حضور قابل‌توجهي دارد و بر اقتصاد اين مناطق هم تأثيرگذار است. مي‌توانيم در اين کشورها همکاري سه‌جانبه داشته باشيم.
وي افزود: بعد از برجام بزرگترين هيات اقتصادي با 200 نفر از اتريش به ايران آمد و از ايران هم هياتي 120 نفره به اتريش رفت که اين موضوع به لحاظ کميت و کيفيت در ميان کشورهاي اروپايي شاخص بود.
خط اعتباري يک ميليارد دلاري اتريش
سفير اتريش در ايران هم در نشست با رييس اتاق ايران گفت: روابط ايران و اتريش به 800 سال قبل و اعزام ديپلمات‌ها ميان دو کشور به 500 سال قبل برمي‌گردد و اتريش از اولين کشورهاي اروپايي است که با ايران ارتباط برقرار کرده است.
اشتفان شولتز از اهداف مهم خود در مدت حضور در ايران را افزايش مبادلات تجاري به ميزان قبل از تحريم‌ها بيان کرد و گفت: ايران قبل از تحريم‌ها دومين شريک تجاري اتريش خارج از منطقه اروپا بود و بسيار اميدوارم تا پايان دوره مأموريتم رابطه ايران و اتريش را به اين حد برسانم.
سفير اتريش در ايران همچنين از سفر رييس‌جمهور روحاني در آينده‌اي نزديک به اتريش خبر داد و گفت: يکي از تصميم هاي وزير خارجه ما اعزام قائم‌ مقام وزير خارجه اتريش به ايران براي فراهم کردن مقدمات سفر رييس‌ جمهور روحاني به اتريش بود.
به گفته شولتز، گام مهم ديگر در روابط ايران و اتريش، اختصاص خط اعتباري يک ميليارد دلاري اتريش براي همکاري با ايران بوده که نه‌ تنها يک علامت مثبت به سرمايه‌گذاران اتريشي بلکه به تمام اروپاست.
سفير اتريش در ايران در بخش ديگري از سخنانش گفت: تکيه اصلي اقتصاد اتريش نه متکي به نفت و مواد خام اوليه بلکه متکي بر شرکت‌هاي کوچک و متوسط است؛ شرکت‌هايي که جايگاه خود را در فضاهاي بين‌المللي پيدا کرده‌اند و اتريش مي‌تواند شريک قابل‌ اعتمادي براي ايران در زمينه شرکت‌هاي کوچک و متوسط باشد.
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد