ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
مکاتبه با رییس قوه قضاییه برای استمهال در حکم دیوان عدالت اداری درمورد سپنتا نیکنام / امکان حضور عضو زرتشتی در شورای شهر یزد

مکاتبه با رییس قوه قضاییه برای استمهال در حکم دیوان عدالت اداری درمورد سپنتا نیکنام / امکان حضور عضو زرتشتی در شورای شهر یزد

خبرگزاری ایلنا
نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به مکاتبه با رییس قوه قضاییه برای استمهال در رای دیوان عدالت اداری، گفت که بنابر اعلام رییس این کمیسیون سپنتا نیکنام می‌تواند تا زمان تصمیم‌گیری نهایی در جلسات شورای شهر یزد حاضر شود.
سیاسی
شناسه خبر : 556009
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰:۲۶
۸

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به مکاتبه با رییس قوه قضاییه برای استمهال در رای دیوان عدالت اداری، گفت که بنابر اعلام رییس این کمیسیون سپنتا نیکنام می‌تواند تا زمان تصمیم‌گیری نهایی در جلسات شورای شهر یزد حاضر شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، درحالی که صبح امروز امیر خجسته نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با تاکید بر لزوم تعیین‌تکلیف وضعیت عضویت «سپنتا نیکنام» در شورای شهر یزد از حل این مشکل در آینده نزدیک خبر داده بود، محمدجواد کولیوند رییس این کمیسیون نیز در یک نشست خبری با تشریح ۳ راه‌حل این مشکل، گفت که تا تصمیم‌گیری نهایی، این عضو زرتشتی شورای شهر می‌تواند در جلسات این شورا حاضر شود.

امیر خجسته در توضیحاتی لحظاتی پیش خود به خبرنگار ایلنا ، گفت که بحث‌های بسیاری در این رابطه انجام شده و آن‌چنان که پیش‌تر تاکید شد کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس به‌لحاظ قانونی صلاحیت رسیدگی به این پرونده را دارد.

وی با اشاره به سخنان کولیوند اعلام کرد: در رابطه با این مسئله در کمیسیون شوراها مباحث بسیاری مطرح شده و هم‌اکنون تقاضای استمهال از قوه قضاییه صورت گرفته است تا این قوه از دیوان عدالت اداری بخواهد حکم لغو عضویت را فعلاً صادر نکند و تا پس از بررسی این موضوع در کمیسیون شوراها به‌صورت یک اصلاحیه در قانون یا شیوه‌های دیگر که باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد، اقدام کنیم تا اقلیت‌ها نیز بتوانند از حقوق شهروندی خود بهره‌مند شوند.

این نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تاکید بر لزوم محترم دانستن رای دیوان عدالت اداری یادآور شد: خوشبختانه هماهنگی خوبی برای حل این مشکل صورت گرفته تا این مسئله کوچک که به‌راحتی نیز قابل حل است به وسیله‌ای برای جار و جنجال‌های رسانه‌ای خارج کشور تبدیل نشود.

خجسته در پایان با اشاره به اظهارات رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس یادآور شد: آن‌چنان که آقای کولیوند تاکید کرده، بنابر مکاتبه با رییس قوه قضاییه، قرار شده است که درخصوص رای دیوان استمهال شود و تا اصلاح قانون یا هر تصمیم‌گیری، سپنتا نیکنام در جلسات شورای شهر یزد حاضر شود.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد