ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
دبيرکل حزب الله لبنان: مقابله با صهيونيسم و تکفيري ها وظيفه اي عمومي است

دبيرکل حزب الله لبنان: مقابله با صهيونيسم و تکفيري ها وظيفه اي عمومي است

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا - دبيرکل حزب الله لبنان با تاکيد بر لزوم تقويت روحيه مسئوليت پذيري در جامعه تاکيد کرد وقتي سخن از اسرائيل و اهداف و تجاوزگري ها و دشمني هاي آن رژيم و يا وجود تکفيري هاست، همه بايد به آن اهتمام بورزند.
بین الملل
شناسه خبر : 120170926002044198
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۹:۴۸
۲۳
خبرگزاري آريا - دبيرکل حزب الله لبنان با تاکيد بر لزوم تقويت روحيه مسئوليت پذيري در جامعه تاکيد کرد وقتي سخن از اسرائيل و اهداف و تجاوزگري ها و دشمني هاي آن رژيم و يا وجود تکفيري هاست، همه بايد به آن اهتمام بورزند.
به گزارش پايگاه خبري شبکه العالم، سيد حسن نصرالله در سخناني به مناسبت چهارمين شب محرم الحرام تاکيد کرد: درس اول امام حسين و همراهانش در کربلا را مسئوليت پذيري دانست.
وي افزود: اين آموزه امام در کربلا ما را به تاريخ شصتم هجري مي برد يعني زماني که معاويه مرد و يزيد جاي پدر را گرفت، همه آنچه را که امام بايد در اين مرحله انجام مي داد اين بود که با يزيد بيعت کند و موضوع پايان يابد و شاهد اين همه تبعات و تحولات نباشيم و امام نيز به همراه نزديکانش در مدينه زندگي عادي و حتي پايگاه اجتماعيش را حفظ کند. امام حتي مي توانست در اين مسير به دستاويزهاي چون کمبود لشکر و هوادار متوسل شود به ويژه اينکه در اين مسير از طرف نخبگان آن وقت جامعه تحت فشار قرار داشت اما امام به اين نتيجه رسيد که اسلام ، امت اسلام و آنچه که جدش با جانفشاني صحابه و انصار بنا کرده است در خطر است در نتيجه بايد در اين زمينه مسئوليت پذيرانه عمل مي کرد.
دبيرکل حزب الله لبنان گفت: ما امروز در جامعه خويش با دو طيف از مردم روبرو هستيم، گروهي مسئوليت پذير نيستند و در انديشه امنيت شخصي و خانوادگي و ادامه زندگي عادي هستند و چندان به آنچه که بر کشور مي رود توجه ندارند و موضعي هم اتخاذ نمي کنند اما اين مسير، اشتباه است زيرا همه ما در درجه اول در مسير اهتمام به امور عمومي، به ويژه مسائل و مباحث سرنوشت ساز براي کشور، مردم و منطقه، مسئوليت شرعي داريم در نتيجه نبايد بي توجه باشيم.
وي گفت: نمي توان در کشوري زندگي کرد و مدعي بود امنيت شخصي من با امنيت عمومي متفاوت است و زندگي شخصي من ارتباطي به اوضاع عمومي کشور ندارد. همه بايد به اوضاع امنيتي، سياسي و اقتصادي اهتمام بورزند، وقتي سخن درباره اسرائيل و اهداف، تجاوزگري ها و دشمني هاي اسرائيل است همه بايد به آن اهتمام بورزند يا هجوم تکفيري ها به همه مرتبط است.
وي افزود: برخي از اتفاقات سرنوشت ساز هستند و تبعات آن مي تواند ساليان متمادي باقي بماند، از جمله اين اتفاقات سرنوشت ساز، جنگ جهاني اول يا توافقنامه سايکس پيکو بود، توافقنامه اي که منطقه را به کشورهايي که الان مشاهده مي شود تجزيه کرد، يعني اتفاقي که تبعاتش پس از گذشته صد سال باقيست و معلوم نيست تا چند سال ديگر باقي باشد. شکل گيري اسرائيل در سال هزار و نهصدو چهل و هشت اتفاقي بود که آثارش عليه منطقه، مردم منطقه و جهان با گذشت هفتاد سال باقيست. در نتيجه آنچه که اين روزها و آينده رخ مي دهد و رخ خواهد داد، مي تواند دهها و صدها سال آثارش را در منطقه باقي بگذارد به همين منظور مسئوليت پذيري هايمان در قبال اين تحولات، مضاعف است به اين معني که همگان بايد به اين مسائل اهتمام بورزند و مسئوليت پذيرانه عمل کنند.
سيد حسن نصرالله آموزه دوم پس از مسئوليت پذيري را اتخاذ موضع درست و مناسب خواند و افزود، اين نکته اي است که امام حسين (ع) بدان عمل کرد. موضع درست و حکيمانه، موضعي است که رضاي خدا در آن باشد اگر چه با رضايت برخي از مخلوقات همراه نباشد، عملکرد درست آن است که بتوان در پيشگاه الهي بريء الذمه بود. اقدامات در اين زمينه ها بايد پيش از آنکه فرصت ها از بين برود اتخاذ شود، مثلا اگر مقاومت لبنان در سال هزار و نهصد و هشتاد و دو تشکيل نمي شد و دهها سال به تاخير مي افتاد، اسرائيل مستعمره هاي خود را بنا مي کرد، نيروهاي امنيتيش را در لبنان تشکيل مي داد، معادلات و جغرافياي کشور را هم تغيير مي داد.
سيد حسن نصرالله ادامه داد، در چنين شرايطي بصيرت، يقين و اعتماد به سازوکارهاي درست در مسير تصميم گيري و عمل به وظيفه اساسي است. امام حسين اين نيست که فقط برايش عزاداري کنيم و لباس سياه بپوشيم و با پايان عاشورا همه چيز به پايان برسد بلکه اگر حسيني هستيم بايد مسئوليت پذير باشيم و موضع درست اتخاذ کنيم.
وي سومين درس امام حسين(ع) در کربلا را ثبات موضع دانست و افزود، موضع گيري بايد به گونه اي باشد که تحت فشار، حتي فشار دوستان هم تغيير نيابد. امام هم تحت فشار بود و هم زمان در معرض تهديد قرار داشت حتي مروان حکم اصرار داشت والي مدينه کار امام را در مدينه تمام کند تا او نتواند از اين شهر خارج شود يا آنکه يزيد عده اي آدمکش را براي کشتن امام به مکه گسيل داشته بود. در مسير حرکت امام تا کربلا نيز اين تهديدات وجود داشت اما امام تا آخرين شام حيات و تا ظهر عاشورا همچنان بر مواضعش باقي ماند. بايد بدانيم برخي از موضوعات سرنوشت سازند، طرح صهيونيستي اعم از موجوديت اسرائيل و توسعه سلطه اش در منطقه، يا هجوم تکفيري تروريستي که حد و مرز و قانون و قاعده نمي شناسد از اتفاقات سرنوشت ساز محسوب مي شوند، برنامه هاي جديد آمريکا در منطقه نيز چنين است. بي توجه به تهديدات، خطرات و تحولات، بايد در برابر چنين حوادث سرنوشت سازي ثبات موضع داشته باشيم.
دبير کل حزب الله لبنان چهارمين آموزه از قيام امام حسين را جانفشاني خواند، و افزود، حسيني بودن يعني آماده جانفشاني بودن براي موضعي که اتخاذ کردي.
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد