ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
دولت از مديريت بانوان در رسانه‌هاي کشور حمايت مي‌کند

دولت از مديريت بانوان در رسانه‌هاي کشور حمايت مي‌کند

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا - معاون مطبوعاتي وزير ارشاد در نشست هم انديشي با بانوان مدير مسئول گفت: بانوان صاحب رسانه در توسعه فرهنگ عمومي پيشگام هستند و رفع دغدغه هاي صنفي آنها در اولويت است.
فرهنگ و هنر
شناسه خبر : 120170925200223830
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱:۱۸
۲۲
خبرگزاري آريا - معاون مطبوعاتي وزير ارشاد در نشست هم انديشي با بانوان مدير مسئول گفت: بانوان صاحب رسانه در توسعه فرهنگ عمومي پيشگام هستند و رفع دغدغه هاي صنفي آنها در اولويت است.
نشست هم‌انديشي معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بانوان مدير مسئول برگزار شد.
حسين انتظامي با بيان اينکه نسبت خانم هاي مدير مسئول طي 4 سال گذشته تفاوت معناداري پيدا کرده است به رويکرد دولت در حمايت از بانوان در مديريت رسانه ها اشاره کرد و افزود: دولت از مديريت بانوان در رسانه هاي کشور حمايت مي کند.
معاون مطبوعاتي به برخي تفاوت ها و مسائل خاص بانوان در حوزه مديريت اشاره و تصريح کرد: وظيفه مسئولان و بطور ويژه مسئولان فرهنگي کشور اين است که در سياست گذاري هاي خود توجه ويژه اي به اين تفاوت ها داشته باشند.
انتظامي با بيان اينکه ساز وکارها و برنامه هاي معاونت مطبوعاتي بطور کامل در سايت اطلاع رساني معاونت مطبوعاتي منتشر مي شود خاطرنشان کرد: يکي از وجوه دسترسي آزاد به اطلاعات اين است که چنانچه فردي از مسئولي سوالي داشته باشد، آن مقام مسئول به جايي مراجعه کند که فرد سوال کننده هم بتواند براي يافتن پاسخ از آن منبع استفاده کند.
وي به برخي محدوديت هاي اقتصادي دولت اشاره و خطاب به مديران مسئول حاضر در نشست اظهار کرد: با همکاري و همفکري همديگر مي توانيم مصاديقي از مسائل داراي اولويت در مطبوعات را مشخص کنيم و در نهايت فعاليت هاي مطبوعاتي را زير يک چتر حمايتي قرار دهيم که با پيشنهادها و پيگيري‌هاي اهالي مطبوعات و همراهي دولت انجام شود.
معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه به سياست عمومي دولت مبني بر حمايت ويژه از بخش خصوصي اشاره کرد و با بيان اينکه دولت افتخار دارد در 4 سال گذشته مجوز انتشار هيچ روزنامه اي براي سازمان هاي دولتي و نهادهاي عمومي صادر نکرده، افزود: در آيين نامه قانون جديد مطبوعات نيز تصريح شده که به هيچ يک از سازمان هاي دولتي و عمومي مجوز رسانه داده نشود.
انتظامي در ادامه به موضوع يارانه بيمه روزنامه نگاران اشاره کرد و گفت: هم اکنون بيش از 14 هزار نفر از اصحاب رسانه بيمه هستند و از يارانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در بيمه پايه و تکميلي بهره‌مند مي شوند.
وي با اشاره به انتشار بسته‌هاي حمايتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در ابتداي هر سال، تصريح کرد: هدف ما اين است که اصحاب رسانه از برنامه ها و طرح هاي حمايتي معاونت مطبوعاتي در حوزه يارانه هاي مستقيم، يارانه بيمه، طرح اشتراک، خريد مجلات برگشتي، تفاهم نامه ها و...مطلع شوند و بر اين اساس براي راه اندازي و يا تداوم فعاليت‌هاي خود برنامه ريزي کنند.
وي در همين زمينه با بيان اينکه يارانه مستقيم به سه گروه از رسانه ها تعلق مي گيرد، تصريح کرد: يکي از اولويت ها نشرياتي هستند که در استان هاي کم برخوردار منتشر مي شوند به شرط اينکه مطالب توليدي آن ها مختص همان استان باشد.
معاون مطبوعاتي، نشريات منتشر شده در تک شهرهاي غير مراکز استاني را يکي ديگر از اولويت هاي اعطاي يارانه مستقيم عنوان کرد و افزود: رسانه هايي که به موضوعات 13گانه منتشرشده در بسته حمايتي همچون «قرآن و معارف اسلامي،‌ فرهنگ ايثار، شهادت و دفاع مقدس، ترويج سبک زندگي اسلامي ايراني، هر يک از محورهاي٢٤ گانه اقتصاد مقاومتي، ترويج زبان فارسي، پرهيز از واگرايي و تحکيم همبستگي ملي، افزايش سواد علمي جامعه و...» مي پردازند از اولويت هاي ويژه حمايتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برخوردارند.
انتظامي در پايان به توسعه دوره هاي آموزشي روزنامه نگاري اشاره و با تاکيد بر اينکه استان ها در اولويت آموزشي دفتر مطالعات و برنامه ريزي رسانه ها قرار دارند، گفت: هزينه اي که روزنامه نگاران بيمه شده براي حضور در کلاس ها مي پردازند در صورت اخذ نمره قبولي به آن ها عودت داده مي شود تا از اين طريق گام هايي در زمينه توسعه کيفي مطبوعات برداشته شود.
بنابراين گزارش، در اين نشست که در ادامه سلسله نشست هاي هم انديشي با محوريت سياست هاي معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و با حضور حدود 180 تن از بانوان مدير مسئول برگزار شد، 43 تن از مديران مسئول به بيان ديدگاه ها و نظرات خود پرداختند.
«اهتمام ويژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در بحث آموزش در دوبخش مديريتي و روزنامه نگاري، اصلاح برخي موارد رتبه بندي پايگاه هاي خبري و ارزيابي کيفي نشريات، لزوم توجه ويژه به نشريات تخصصي در طرح هاي مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، تاکيد بر افزايش تعاملات نشريات تخصصي با نهادها و وزارتخانه هاي مرتبط، برپايي نمايشگاه رسانه هاي تخصصي، تقويت ارتباط ميان وزارت علوم و وزارت ارشاد در موضوع حمايت از نشريات پژوهشي-ترويجي، افزايش نشست هاي تخصصي بانوان مدير مسئول، اصلاح برخي آيين نامه‌هاي حمايتي، لزوم توجه ويژه به پايگاه هاي خبري استاني، تخصصي و اختصاصي و کمک به جذب آگهي هاي دولتي براي آنها، حمايت غيرمستقيم در حوزه زيرساخت بويژه در بخش پايگاه هاي خبري، تشکيل کارگروه قضايي جهت جمايت ويژه از مديران مسئول زن در پرونده هاي مختلف از جمله مباحث مربوط به تامين اجتماعي، ماليات، قوه قضائيه و...» از جمله نکات مورد تاکيد مديران نشريات تخصصي در اين نشست بود.
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد