ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
پاتک پلیس به مخفیگاه بزرگ لوازم سرقتی درمشهد

پاتک پلیس به مخفیگاه بزرگ لوازم سرقتی درمشهد

خبرگزاری تابناک
اجتماعی
شناسه خبر : 723674
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳:۰۳
۲۴
ماموران کلانتری مصلای مشهد در یک عملیات ضربتی، باندی را متلاشی کردند که به خودروهای زیادی دستبرد زده اند و لوازم سرقتی را نیز در یک مخفیگاه بزرگ نگهداری می کردند.
 
به گزارش خراسان، فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته در تشریح ماجرای دستگیری اعضای این باند گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد لوازم داخلی خودروها که با شگردی خاص در منطقه بولوار مصلی انجام می شد، گروه ورزیده ای از ماموران تجسس به سرپرستی سرهنگ حسین کارگری (رئیس کلانتری مصلی) ماموریت یافتند به ریشه یابی ماجرای سرقت های مذکور بپردازند.
 
سرهنگ محمد بوستانی افزود: با صدور دستوری از سوی سردار کریمی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی)، عملیات نیروهای تجسس کلانتری با تجزیه و تحلیل های کارشناسی و اطلاعاتی درحالی آغاز شد که بررسی های مقدماتی نشان می داد، از صندوق  عقب خودروها با شگرد و شیوه ای خاص سرقت می شود. بنابراین عملیات پلیس به طور نامحسوس در مناطق احتمالی تردد سارقان، وارد مرحله جدیدی شد.
 
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: درحالی که ماموران انتظامی به جمع آوری اطلاعات درباره سارقان سابقه دار می پرداختند، سه شب قبل نیروهای عملیاتی هنگام گشت زنی و رصدهای اطلاعاتی در حوزه استحفاظی به خودروی پژویی مشکوک شدند که راننده آن با دیدن ماموران انتظامی پدال گاز را فشرد و از محل متواری شد.
 
وی اضافه کرد: در همین حال جوان 30 ساله ای با فرار راننده پژو پارس، تلاش کرد تا به خودرو برسد. او که در دقایق اولیه بامداد و در تاریکی شب خود را از دید ماموران مخفی می کرد، وقتی برای جلب توجه راننده پژو پارس ناکام ماند، پیاده پا به فرار گذاشت که در این لحظه در محاصره ماموران قرار گرفت و دستگیر شد.
 
سرهنگ بوستانی خاطرنشان کرد: این جوان 30 ساله که مجید نام دارد ابتدا وانمود می کرد راننده پژو را نمی‌شناسد اما آرام آرام در بازجویی های تخصصی، راننده پژو را از دوستانش معرفی کرد که او را سرکار گذاشته است!!
 
وی باز هم نام جعلی «حسن» را به عنوان راننده پژو به پلیس ارائه داد.رئیس پلیس مشهد ادامه داد: ماموران که دیگر به سرنخ های مهمی از ماجرای سرقت ها رسیده بودند، با دستور قضایی بازجویی های خود را ادامه دادند تا این که متهم لب به اعتراف گشود و راز ده ها فقره سرقت خودرو و اموال داخلی آن ها را با همدستی جوان پژوسوار فاش کرد.
 
او گفت: نام واقعی راننده پژو «رضا» است و در پاتوق منطقه گلچین زندگی می کند ! با به دست آمدن این اطلاعات، بلافاصله گروه ویژه تجسس با کسب مجوزهای قضایی عازم منطقه  گلچین شدند و پاتوق مورد ادعای متهم را به محاصره درآوردند تا این که صبح روز گذشته، جوان 42 ساله پژوسوار در یک انبار بزرگ در حالی دستگیر شد که مقادیر زیادی لوازم سرقتی انواع خودروها از قبیل سمند، ال 90، خاور، پژو پارس و... در این مخفیگاه نگهداری می شد.
 
فرمانده انتظامی مشهد یادآور شد: در این عملیات ضربتی بیش از 40 حلقه لاستیک، تعداد زیادی ضبط و پخش، باتری، آینه بغل، جعبه آچار، گیربکس، دینام، هواکش و دیگر لوازم خودروها کشف و ضبط شد که با دو کامیون به کلانتری انتقال یافت.
 
سرهنگ محمد بوستانی افزود: بررسی های مقدماتی پلیس بیانگر آن است که احتمالا افراد دیگری نیز در این سرقت ها نقش دارند، این درحالی است که سارقان با استفاده از خودروهای گوناگون در سرقت ها مانند مزدا دو کابین، 405، بی ام و، پژو پارس و ... تلاش می کردند تا شناسایی نشوند. وی از افرادی که خودروهای آنان مورد دستبرد قرار گرفته است ، خواست برای شناسایی اموال سرقتی به کلانتری مصلای مشهد مراجعه کنند.
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد