ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
چالش های رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی از نگاه جهانگیری

چالش های رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی از نگاه جهانگیری

خبرگزاری مهر
معاون اول رئیس جمهور گفت: سازمان میراث فرهنگی با چالش فراسازمانی و درون سازمانی مواجه است.
گردشگری
شناسه خبر : 4065357
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶:۴۴
۷۶

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع زهرا احمدی پور و معارفه علی اصغر مونسان به عنوان رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی پیش از ظهر امروز ۳۰ مرداد در سالن اجتماعات سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

در این برنامه قشقاوی، مهرعلیزاده، جلالی، کواکبیان، رئیس مرکز پژوهش های مجلس، فعالان بخش خصوصی گردشگری، صنایع دستی و کارکنان و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی حضور داشتند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در این برنامه گفت: این سالن در سازمان میراث فرهنگی سالن جالبی است چون برای مراسم تودیع و معارفه زیاد به این مکان آمده ام. وقتی جایی مهم باشد چنین رفت و آمدهایی هم در آن اتفاق می افتد. تودیع و معارفه یک سنت حسنه است.

وی با تشکر از حضور زهرا احمدی پور در سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: باید از فرصت حضور زنان در کشور استفاده کنیم. این موضوعی است که نباید از آن به سادگی عبور کرد. یکی از جهت گیری های اصلی دولت دوازدهم این است که زنان در مدیریت کلان کشور حضور پیدا کنند. در یکی دو ماه گذشته در شورای عالی اداری تصمیم گرفته شد تا پایان برنامه ششم سهم زنان در اداره کشور ۳۰ درصد افزایش یابد البته اکنون این سهم ۲۲ درصد است.

جهانگیری افزود: نمایندگان مجلس در زمان بررسی صلاحیت وزرا نمایشی از دموکراسی، آزادی و اخلاق مداری را ارائه کردند و همچنین هیچ وقت مسائلی که تأثیری در مدیریت فرد مورد نظر نداشت مطرح نشد.  نمایندگان مجلس به دو سوم از وزرا بیش از ۲۰۰ رأی دادند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دو چالش بزرگ پیرامون سازمان میراث فرهنگی است که به برخی ابرچالش می گویند که سریعا باید به آنها پرداخته شود.

وی گفت: مطالبات مردم زیاد شده است. رئیس جمهور قول هایی را  داده که باید آنها را پیگیری کنیم. راه سختی پیش روی دولت دوازدهم است. این راه تنها با کمک دولت به تنهایی قابل طی کردن نیست. ما نیاز به انسجام و تفاهم ملی داریم و اینکه هر مدیری با هر توانمندی بتواند به کشورش خدمت کند؛ فکر می کنم با توان و حمایت های ملی و همکاری همه ارگان های نظام، این راه را به نحو مطلوب پیش ببریم.

جهانگیری تأکید کرد: سه موضوعی که در جامعه ما و جهان فعلی به آن اهمیت داده می شود میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری است. در برخی از جلسات تنها به فضیلت این موضوعات پرداخته می شود ولی باید پذیرفت که در جهانی زندگی می کنیم که هر روز دستخوش تحولات جدی است؛ میراث فرهنگی یکی از منابع بزرگ بقای کشور واقتدار آن است.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تقاضاهای زیادی برای سفر به چابهار و سیستان و بلوچستان شده بود اما با زیرساخت هایی که در آنجا داشتیم نتوانستیم پاسخگوی همه آنها باشیم.

وی افزود: یکی از چالش های فراسازمانی سازمان میراث فرهنگی این است که ما هنوز در حوزه حاکمیتی نتوانستیم همه شرایط را برای فهم مشترک این سه موضوع پیدا کنیم. هر کسی از سازمان میراث فرهنگی یک سهمی دارد و می خواهد بر مبنای آن عمل کند. باید دید که این مجموعه موضوعات در توسعه اقتصادی و فرهنگی ما چه جایگاهی دارد و چه آثاری را روبروی این مجموعه خواهد گذاشت.

جهانگیری ادامه داد: چالش درون سازمانی آن این است که ۱۴ سال از عمر سازمان میراث فرهنگی به معنای فعلی آن می گذرد در صورتی که از لحاظ نظام اداری پیشینه قدیمی دارد. هر کسی به هر بخشی از آن که نگاه می کند فکر می کند بقیه بخش ها جزء پیکر واحد سازمان نیست. شاید یکی از علت های آن تغییرات مکرر مدیریت این سازمان بوده است. ما امیدواریم آقای مونسان چهار سال در این سازمان بماند و آن را تبدیل به یک پیکره واحد کند. باید موانع ساختاری برطرف شود. همه می خواهیم کشور پیشرفت کند و امیدواریم این بخش مهم کشور در دولت دوازدهم از اولویت های ویژه برخوردار باشد.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد