ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
محکومیت حمله اسرائیل به مردم بی دفاع فلسطین

محکومیت حمله اسرائیل به مردم بی دفاع فلسطین

خبرگزاری مهر
طبقات مختلف جامعه بنگلادش حمله اسرائیل به مردم بی دفاع فلسطین و ایجاد موانع در برابر مسلمانان نماز گزار در مسجد الاقصی را محکوک کردند.
فرهنگ و هنر
شناسه خبر : 4042322
پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹:۱۱
۶

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با محکومیت بین المللی نسبت به  اعمال تجاوزگرانه رزیم صهیونستی در بیت المقدس و ایجاد موانع در برابر نمازگزارن فلسطینی در مسجد الاقصی و کشته شدن سه تن از مسلمانان بدست نیروهای صهیونیستی، مسلمانان کشور بنگلادش نیز خشم و انزجار خود را نسبت به رزیم صهیونیستی ابراز داشتند. در پی انتشار خبر ددمنشی های اخیر رژیم صهیونستی، احزاب و سازمانهای اسلامی با انتشار بیانیه ها و برگزاری تظاهرات اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. در گزارشی که رایزنی کشورمان در اختیار ما قرار داده چنین آمده است:

حزب جماعت اسلامی

حزب جماعت اسلامی که قدرتمند ترین حزب سیاسی اسلامی محسوب می شود  دریک بیانیه مطبوعاتی، کشته شدن سه تن از فلسطینان بدست نیروهای صهیونیستی را بشدت محکوم کرد. در این بیانیه آمده است که رزیم صهیونیستی حق ندارد در برابر نمازگزاران مسلمان ممانعت ایجاد کند. زیرا مسجد الاقصی از آن مسلمانان است و اسرائیل با اقدامات خود حقوق انسانی و دینی ملت فلسطین را پایمال می کند. و این به معنی زیر پا گذاشتن منشور سازمان ملل است. امیر حزب جماعت اسلامی ضمن اعلام حمایت از نهضت برقراری حکوت فلسطینیان در سرزمین اشغالی، از مجامع بین المللی خواست تا جلوی دولت اشغالگر اسرائیل را بگیرد.

حزب خلافت مجلس

مولانا محمد اسحاق و دکتر احمد عبد القادر به ترتیب، رئیس و دبیر کل حزب خلافت مجلس با انتشار بیانیه ای کشتار فلسطینیان بدست نیروهای اسرائیل را محکوم نموده و اظهار داشتند که رزیم اسرائیل علت اصلی نا آرامی ها و عدم صلح وثبات در دنیا  بخصوص در منطقه خاورمیانه می باشد. آنان از همه کشورهای صلح طلب دنیا خواستند تا با رزیم صهیونیستی  قطع رابطه نمایند. همچنین از مجامع بین المللی از جمله سازمان کنفرانس اسلامی خواستند تا جلوی اشغالگری اسرائیل را بگیرد.

حزب حرکت وحدت اسلامی

حزب حرکت وحدت اسلامی در بیانیه مطبوعاتی که با امضای آقای مصطفی بشیر الحسن و آقای سخاوت حسین  به ترتیب رئیس و دبیر شعبه داکای این حزب رسید، ضمن محکوم کردن اقدامات اخیر رزیم صهیونیستی، با انتقاد از حکام بی وجدان دنیای عرب اظهار داشتند که آنها برای حفظ اریکه سلطتنی خود با اسرائیل تبانی نموده و سکوت مرگبار را در پیش گرفته اند. بدیهی است که چنین حاکمان و همه مسلمانان در این زمینه پاسخگوی دادگاه تاریخ خواهند بود. حزب وحدت اسلامی  از دولت بنگلادش خواست تا در برابر این تجاوز رسما اعتراض کند.

حزب اتحادیه  اسلامی

حزب اتحادیه اسلامی در یک جلسه کمیته مرکزی که به ریاست مولانا عبد اللطیف نظامی، رئیس ابن اتحادیه تشکیل شد، اقدام رژیم صهیونیستی در ممنوعیت اقامه نماز جمعه در مسجد الاقصی و کشتار مسلمانان فلسطینی را محکوم کرد.

بنگلادش اسلامک پارتی

حزب بنگلادش اسلامک پارتی نیز با صدور بیانیه ای اقدامات غیر انسانی جدید رزیم صهیونیستی در بیت المقدس را بشدت محکوم کرد. این حزب از  مجامع بین المللی و افکار عمومی در خواست کرد تا جلوی ددمنشی های اسرائیل غاصب را بگیرد. (منبع روزنامه نیا دیگنتو ۲۲ و ۲۳ جولای ۲۰۱۷م)

حزب نهضت خلافت هم در  بیانیه ای که توسط رئیس آن مولانا عطاء الله صادر گردید حمله اخیر رزیم اسرائیل را محکوم کرد. از طرف دیگر جمعیت علمای اسلام نیز طی بیانیه ای تهاجم ددنشانه رزیم صهیونیستها را محکوم کرده وخواستار اعتراض گسترده علیه آن شد.

قابل ذکر است که اغلب روزنامه های بنگلادش اخبار مربوط به اقدامات خصمانه رزیم صهیونیستی و جریانات اخیر را با دید انتقادی از رزیم اسرائیل، با اهمیت خاصی انعکاس دادند.

سرمقاله روزنامه نیا دیگنتو

روزنامه نیادیگنتو که در میان اسلام گرایان از جایگاه بلندی برخوردار است و به  عنوان ارگان جریان سیاسی راستگرا از جمله حزب جماعت اسلامی و حزب بی ان پی مطرح است، ضمن درج سرمقاله ای حمایت خود را نسبت به مردم فلسطین و مسئله کشور مستقل فلسطینی ابراز نمود.

این روزنامه ضمن شرح اقدامات اخیر رزیم صهیونیستی در بیت المقدس و مسجد الاقصی و فعل و انفعالات در این خصوص اظهار داشت: اسرائیل در زمانی این تراژدی را ایجاد کرد که جهان عرب در موضوع قطر دچار اختلاف شده اند. همچنین تعطیل کردن رسانه مهمی مانند الجزیره مورد بررسی قرار می گیرد. هنوز چند روز نگذشته که توطئه تقسیم فلسطین به سه قسمت با تبانی اسرائیل و ایالات متحده فاش شده است. علاوه بر این در پی دوستی اسرائیل و ایالات متحده، واشنگتن باردیگر اعلام کرد که تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال خواهد کرد.

اسرائیل می خواهد از طریق ایجاد بی ثباتی درسراسر خاورمیانه  سیاست تجاوزگرانه خود را به پیش برد. در این زمینه ایالات متحده همه نوع همکاری و پشتیبانی را در اختیار این رزیم تجاوزگر قرارمی دهد.

مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان است. نزد پیروان دو دین دیگرنیز، منطقه بیت المقدس از جایگاه تقدس برخوردار است. اما یهودیها می خواهند بیت المقدس را در انحصار خود قرار دهند. رزیم متجاوز اسرائیل از زمان اشغال بیت المقدس شرقی، سلطه خود بر مسجد الاقصی را برقرار نموده است. یک تفاهم نانوشته بین پیروان سه مذهب چنین بود که کل بیت المقدس از جمله مسجد الاقصی برای همه ادیان، فضایی باز خواهد بود. ولی در واقع اسرائیل سالها است که بیت المقدس و مسجد الاقصی را  در اشغال خود نگهداشته و مردم بی دفاع فلسطین را مورد آزار و اذیت قرار می دهد. به نوشته روزنامه مزبور، اعتراض کردن در برابر این همه تجاوز حق مسلم فلسطینیان و مسلمانان جهان است.

این مسئله تنها نهضت آزادی مردم فلسطین برای بقای وجود خود نیست، بلکه جزء تعهد آزادی بیت المقدس از دست صهیونیستها می باشد. روزنامه ضمن یادآوری تظاهرات مردم در سراسر دنیا به طرفداری مردم فلسطین اظهار امیدواری می نماید که روزی خواهد رسید اسرائیل در برابر افکار عمومی سر تسلیم خم خواهد کرد. در غیر این صورت مسلمانان از سیاست کشور دوگانه نسبت به سرزمین فلسطین را کنار گذاشته ومطالبه اصلی یعنی محو و از بین بردن کشور اسرائیل را مطرح خواهد نمود.

تظاهرات در داکا پایتخت بنگلادش علیه اشغالگران صهیونیستی (مورخ ۲۳ ژولائی۲۰۱۷)

حزب اتحادیه اسلامی در ۲۳ جولای ۲۰۱۷م در اعتراض به تجاوز رزیم صهیونیستی در حریم مقدس مسجد الاقصی، تظاهرات بزرگی را در خیابان شمال مسجد بیت المکرم در مرکز پایتخت داکا، بر پا کرد. در این تظاهرات مولانا عبد اللطیف نظامی رئیس این حزب در سخنرانی خود یادآور شد که رزیم اسرائیل به منظور از پای در آوردن مسلمانان و ایجاد یک دنیای بدون مسلمان بنا نهاده شد. وی اضافه کرد،در محکوم کردن اسرائیل غاصب زبان ما قاصر است. مفتی فیض الله نایب رئیس این اتحادیه با اشاره به آیه قرآن در باره ممانعت مردم از عبادت و رفتن به مساجد گفت: امروزه این اسرائیل است که شیوه ظلم و استبداد بر مسلمانان فلسطینی را در پیش گرفته است. وی اضافه کرد، بزودی وعده الهی تحقق خواهد یافت وذلت و عذاب صهیو نیستها را در آن جهان در احاطه خود قرار خواهد داد.

بگفته روزنامه نیا دیگنتو در بدو تظاهرات، پلیس به بهانه نداشتن مجوز تظاهرات، ازبرگزاری آن مانع شد. ولی رهبران گفتند که ما برای اجازه این تظاهرات قبلا از دفتر پلیس درخواست نموده ایم که خود به منزله اجازه است. پس از آن بود که با نادیده گرفتن ممانعت پلیش تظاهرات مذکور برپاشد. البته به بهانه این نا هماهنگی، پلیس مفتی فیض الله را در دفتر خود مورد بازجویی قرار داد و پس از یک ساعت آزاد نمود.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد