ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
مهدیزاده فردا به روی تاتامی می رود/قرعه کشی مسابقات انجام شد

مهدیزاده فردا به روی تاتامی می رود/قرعه کشی مسابقات انجام شد

خبرگزاری مهر
رقابتهای کاراته در بازیهای جهانی از فردا در ورشو آغاز می شود و امیرمهدیزاده قهرمان جهان و آسیا فردا به عنوان اولین نماینده ایران به ریو تاتامی می رود.
ورزشی
شناسه خبر : 4040238
پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴:۲۰
۲۰

به گزارش خبرنگار مهر، بازیهای جهانی موسوم به «World Games» که از روز شنبه به میزبانی لهستان در ورشو آغاز شده فردا با رقابتهیا کاراته و در دو بخش کاتا و کومیته انفرادی با حضور ۹۶ کاراته کای برتر دنیا پیگیری می شود. از ایران با چهار کاراته کا در بخش مردان و یک کاراته در بخش بانوان در این رقابتها حضور دارد. 

بر اساس برنامه ریزی انجام شده هشت کاراته کای حاضر در هر وزن در دو گروه چهار نفره به صورت دوره ای به مصاف هم رفته و در نهایت دو کاراته کای برتر به مرحله نیمه نهایی صعود کرده و رقابتها در این مرحله به صورت ضربدری پیگری می شود. در این رقابتها نفر سوم‌ مشترک وجود ندارد و فقط یک برنز اهدا می شود

قرعه کشی این رقابتها عصر امروز برگزار شد و طی آن نمایندگان کشورمان رقبای خود را شناختند. امیر مهدیزاده در وزن ۶۰- کیلوگرم فردا سه شنبه در  گروه A  ابتدا به مصاف «بروس داگلاس» دارنده دو طلا، یک نقره و یک برنز قهرمانی جهان از برزیل می رود. «آگوژیل صوفیانی» نفر سوم رقابتهای هجهانی از فرانسه و «والدمر ماسیج دراوسکی» از  لهستان رقبای بعدی نماینده کشورمان در این گروه می باشند.

در وزن ۷۵- کیلوگرم علی اصغرآسیابری در گروه B دور نخست به مصاف «جوجی ورمالوا»  از فیجی دارنده مدال طلای اقیانوسیه می رود. وی سپس به دیدار «هرنانیت وریسیمو» دارنده دو طلای پان امریکن» از برزیل خواهد رفت و در ادامه «عمر عبدالرحمان» از مصر با نقره جهان را پیش رو خواهد داشت.

ذبیح الله پورشیب در وزن ۸۴- کیلوگرم و در گروه A دور نخست «گوگیتا آرکان» از گرجستان را پیش رو خواهد داشت. این گرجستانی که در لیگ ایران مبارزه کرده طلای ۲۰۱۴ جهان را در کارنامه دارد. «اوگار آکتاش» از ترکیه با طلای ۲۰۱۵ امیدهای جهان و دو طلای قهرمانی اروپا در دو سال اخیر حریف بعدی پورشیب می باشد. سرگروه تیم ملی کاراته ایران در ادامه باید با «کوین پوگنون» از نیوزیلند مبارزه کند.

سجاد گنج زاده سومین نماینده ایران است که باید در وزن۸۴+ کیلو گرم و در گروه A ابتدا باید با «هیدوشی کاگاوا» از ژاپن با در اختیار داشتن طلای ۲۰۱۵ آسیا مبارزات خود را آغاز کند. «رودریگو روجاس»  دارنده طلا و برنز پان امریکن از شیلی حریف بعدی گنج زاده است و «جاناتان هورنه» از آلمان آخرین رقیب نماینده کشورمان در دور مقدماتی است. این آلمانی برنز جهان و ۵ طلا، نقره و برنز اروپا را در کارنامه دارد.

حمیده عباسعلی تنها بانوی کاراته کای ایرانی حاضر در این رقابتها در وزن ۶۸+ کیلو گرم و در گروه A ابتدا به مصاف «دومینیکا تاتاروا» از اسلواکی دارنده مدال برنز جهان می رود. «ایزابلا رودریگز» از برزیل با در اختیار داشتن طه طلا و یک برنز پان امریکن حریف بعدی عباسعلی می باشد.

طبق برنامه امیرمهدیزاده تنها نماینده ایران است که فردا سه شنبه به دیدار رقبای خود می رود، آسیابری، پورشیب، گنج زاده و عباسعلی روز چهارشنبه چهارم مردادماه به روی تاتامی می روند.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد