ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
                دسـت پـر رسـانه ملي در عيـد فطر

دسـت پـر رسـانه ملي در عيـد فطر

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا - همزمان با فرارسيدن عيد سعيد فطر، شبکه‌هاي سيما تلاش مي‌کنند با عيدانه خود در توليد و پخش ويژه برنامه‌هاي شاد و مفرح، اوقات خوشي را در اين دو روز براي مخاطبان رقم بزنند.
فرهنگ و هنر
شناسه خبر : 120170625050021402
یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۸:۰۹
۴۹
خبرگزاري آريا - همزمان با فرارسيدن عيد سعيد فطر، شبکه‌هاي سيما تلاش مي‌کنند با عيدانه خود در توليد و پخش ويژه برنامه‌هاي شاد و مفرح، اوقات خوشي را در اين دو روز براي مخاطبان رقم بزنند.

به گزارش روابط عمومي سيما، پخش مستقيم نماز عيد فطر، فيلم‌هاي سينمايي و تلويزيوني، مستندهاي جذاب و جنگ‌هاي شاد از جمله برنامه‌هاي تدارک ديده شده براي روز عيد سعيد فطر است.
پخش مستقيم نماز عيد فطر
نماز باشکوه عيد سعيد فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي صبح دوشنبه با حضور مردم متدين در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) در تهران اقامه مي‌شود. به همين مناسبت شبکه يک سيما در اين روز با پخش ويژه برنامه «ماه خدا» از ساعت 7 صبح تا پايان خطبه‌هاي نماز عيد سعيد فطر همراه مخاطبانش خواهد بود.
«باغ ملي» در شبکه 2
عيدانه عيد سعيد فطر در شبکه دو، دوشنبه ساعت 7 و سخنراني‌هاي ويژه عيد فطر روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه ساعت 13 و 30 دقيقه پخش خواهد شد.
«باغ ملي» نيز عنوان برنامه ديگري از شبکه دوي سيماست که به مناسبت عيد سعيد فطر ساعت 23 و 30 دقيقه به صورت زنده از دوشنبه تا چهارشنبه تقديم علاقه‌مندان خواهد شد.
«ماه عسل» آخر
آخرين برنامه تلويزيوني «ماه عسل» به تهيه‌کنندگي و اجراي احسان عليخاني روز عيد سعيد فطر با دعوت از مهماناني ويژه، ميزبان نگاه‌هاي مردم است. مدعوين اين برنامه منتخبي از بهترين مهمانان «ماه عسل» در سال جاري هستند که چند نفر از آنها به راي مردم و براساس نظرسنجي صورت گرفته، انتخاب شده‌اند و قصه‌ها و ماجراهايي که پس از حضور در برنامه را پشت سر گذاشته‌اند، مرور مي‌کنند. پخش اين ويژه برنامه از ساعت 17 آغاز مي‌شود و تا اذان مغرب ادامه دارد.
همچنين به مناسبت عيد سعيد فطر، ويژه برنامه «باغ رمضان» از يکشنبه تا سه‌شنبه بعد از اخبار شبانگاهي، روي آنتن شبکه سه سيما خواهد رفت.
«بامداد طاهران» در شبکه 4
مستند «بامداد طاهران» گزارشي از روند برگزاري مراسم عيد سعيد فطر در کشور‌هاي اسلامي نظير تاجيکستان، عراق، مالزي، آفريقاي جنوبي، هند و افغانستان است و از طريق مصاحبه با مردم اين کشورها در جريان آداب و رسوم مخصوص اين روز قرار مي‌گيريم. اين مجموعه در روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه ساعت 15 روانه آنتن شبکه چهار مي‌شود.
مجموعه تلويزيوني «طنزپيشگان» نيز روز دوشنبه ساعت 11 و 45 دقيقه و ساعت 24 و روز سه‌شنبه ساعت 24 براي پخش از اين شبکه در نظر گرفته شده است .
«روي ماه» شبکه 5
شبکه پنج سيما با پخش دو ويژه برنامه جشن مردمي از جزيره زيباي کيش و شهر تهران همراه مخاطبان است. همچنين قسمت‌هايي از مجموعه «پاورچين» در روزهاي عيد سعيد فطر روي آنتن اين شبکه مي‌رود. «روي ماه» عنوان ويژه برنامه زنده گروه اجتماعي شبکه پنج سيماست که دوشنبه 5 تيرماه ساعت 20 به مناسبت عيد سعيد فطر از شبکه پنج سيما پخش مي‌شود.
«ماه نشان» در شبکه قرآن
نماز و خطبه‌هاي عيد سعيد فطر به امامت رهبر معظم انقلاب ساعت 8 صبح روز دوشنبه به صورت زنده و مستقيم از شبکه قرآن و معارف سيما پخش مي‌شود. برنامه «ماه نشان» يکشنبه و دوشنبه ويژه برنامه عيد فطر است که ساعت 23 به آنتن پخش سپرده مي‌شود. در اين برنامه گروه تواشيح محمد رسول‌الله(ص) به اجراي برنامه مي‌پردازند.
شبکه مستند و تصوير «فطر تاجيکان»
آداب و رسوم مردم تالش در ماه رمضان قسمتي از مجموعه جديد «براي مهماني» نيز براي پخش در ساعت 13 و 15 دقيقه دوشنبه در نظر گرفته شده است که «روجه ماه» نام دارد. همچنين «فطر تاجيکان» ساخته مهدي بماني دوشنبه 5 تير ساعت 10 به آنتن پخش سپرده مي‌شود. اين مستند مراسم عيد فطر و روزه در ايام ماه مبارک رمضان در تاجيکستان را به تصوير مي‌کشد.
عيد فطر در راديو
همزمان با فرارسيدن عيد سعيد فطر، عيد بزرگ مسلمين جهان، شبکه‌هاي راديويي با توليد و پخش ويژه‌برنامه‌هاي شاد و مفرح تلاش مي‌کنند اوقات خوشي را براي مخاطبان خود رقم بزنند.
به گزارش روابط عمومي معاونت صدا، ويژه‌برنامه «قنوت شکر» از ساعت 8 تا 9 صبح به پوشش مراسم نماز عيد سعيد فطر اختصاص دارد و اين مراسم را به‌صورت زنده پخش مي‌کند. همچنين گزارشگران شبکه از رويدادها و حواشي اين مراسم معنوي و شخصيت‌ها و مردم نمازگزار خبر تهيه مي‌کنند. اين برنامه کاري از گروه ايران و فرهنگ راديو ايران است.
راديو اقتصاد در ويژه‌برنامه «شوق‌وصال» روز دوشنبه با جشن عيد سعيد فطر همراه شنوندگان خواهد شد. تاثير زکات فطره در فقرزدايي و عدالت اقتصادي و اسلامي از مباحثي هستند که در برنامه مطرح خواهد شد. ويژه‌برنامه «شوق وصال» کاري از گروه اقتصاد و جامعه به تهيه‌کنندگي ليلا اميديگانه و گويندگي زهراتقي ملا دوشنبه ساعت 9 الي 11 از راديو اقتصاد پخش خواهد شد.
شبکه راديويي تهران با استقرار در محل برگزاري نماز عيد سعيد فطر از مصلاي امام خميني(ره) به‌صورت زنده اين مراسم را پوشش مي‌دهد. در ويژه‌برنامه «جشن‌بندگي» ضمن پوشش اين مراسم و گفت‌وگو با نمازگزاران براي اطلاع رساني از مسيرهاي رفت و برگشت با ستاد اقامه نماز و پليس راه و راهنمايي و رانندگي ارتباط مستقيم برقرار مي‌شود. برنامه جشن بندگي به تهيه‌کنندگي احمد برمر و اجراي رضا خضرايي در روز عيد سعيد فطر از ساعت 6 تا 10 تقديم مخاطبان مي‌شود.
راديو جوان در «شکوه مهماني» به تهيه‌کنندگي عليرضا محمدنيا و گويندگي فاطمه عباسي از ساعت 7 و 30 دقيقه به پوشش نماز عيد سعيد فطر و سخنراني مقام معظم رهبري (مدظله العالي) مي‌پردازد و فرداي آن روز نيز ويژه‌برنامه «عيد من» به تهيه‌کنندگي فريبرز گلبن و گويندگي فرزاد حسني از ساعت 9 صبح روي آنتن مي‌رود.
شبکه راديويي سلامت ويژه‌برنامه‎ «نوبت استجابت» را در روز عيد سعيد فطر تقديم شنوندگان مي‌کند. ويژه‌برنامه نوبت استجابت به تهيه‌کنندگي مرتضي ميلاني، شب عيد سعيد فطر، از ساعت 21 به مدت 180دقيقه با حضور مهماناني همچون شهاب شادابي بازيگر سريال نفس، زينب تقوايي تهيه‌کننده سريال زير پاي مادر و دکتر لعبت گران پايه، مدير موسسه مدد تقديم شنوندگان مي‌شود.
ويژه‌برنامه در «سايه سار معطر طوبي» در روز عيد سعيد فطر از ساعت 8 و 30 دقيقه الي10 از راديو فرهنگ به‌صورت زنده پخش مي‌شود. اين برنامه کاري از گروه انديشه راديو فرهنگ است که در اولين روز عيد پخش خواهد شد.
ويژه‌برنامه‌هاي «قرآن، کتاب زندگي» و «قرآن و زندگي» که از اول ماه مبارک رمضان از راديو قرآن به صورت زنده پخش مي‌شود در عيد سعيد فطر به صورت ويژه روي آنتن مي‌رود و به پخش آواها و نغمات مربوط و فرازهاي زيبا متناسب با عيد سعيد فطر مي‌پردازد.
«دختر شيريني‌فروش» در عيد تلويزيون
به گزارش روابط‌عمومي سيما، فيلم‌هاي سينمايي، تلويزيوني و انيميشن‌هاي مختلف و متعددي فردا و پس فردا مصادف با روز عيد سعيد فطر از شبکه‌هاي سيما روي آنتن مي‌رود.
شبکه يک
فردا: رکود بزرگ، ساعت 16
پس فردا: غروب عدالت، ساعت 16
شبکه 2
فردا: قلمرو حيوانات، ساعت ‌‌8/ گوشي قرمز، ساعت 17 و 30 دقيقه/ تهران دربست، ساعت 23 و 30 دقيقه
پس‌فردا: هورتن، ساعت 8/ ياسين، ساعت 17 و 30 دقيقه/ خانه‌اي در دوردست، ساعت 23 و 30 دقيقه
شبکه 3
فردا: آخرين مجرد، ساعت 10/ گزارشگر ويژه، ساعت 16 و 30 دقيقه
پس‌فردا: دختر شيريني‌فروش، ساعت ‌10/ پنج ستاره، ساعت 14 و 30 دقيقه/ سن آندرياس، ساعت 19
شبکه 4
فردا: ترنج، ساعت 21
پس فردا: پنج تا پنج، ساعت 21
شبکه 5
فردا: کتاب جنگل، ساعت 9/ تحويل ماموريت، ساعت 13 و 30 دقيقه
پس فردا: غول‌هاي پاکتي، ساعت 9/ وقت بزرگ شدنه، ساعت 13 و 30 دقيقه
شبکه شما
فردا: تابستان طولاني، ساعت 13 و 30 دقيقه
پس فردا: به دام افتاده، ساعت 13 و 30 دقيقه
شبکه کودک
فردا: رابينسون کوروزوئه، ساعت 14
پس فردا: کتاب جنگل، ساعت 14
شبکه افق
پس فردا: قندون جهيزيه، ساعت 18
شبکه نمايش
فردا: هياهوي بچه، ساعت 11/ قدرت، ساعت 19/ همسر آينده من يک مامور مخفي است، ساعت 21
پس فردا: اسلپي، ساعت 11/ همه خوب هستند، ساعت 15/ دو دو تا چهار تا، ساعت 17
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد