ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
                ويژه برنامه هاي شبکه دو سيما در ماه مهماني خدا

ويژه برنامه هاي شبکه دو سيما در ماه مهماني خدا

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا - همزمان با فرا رسيدن ماه مبارک رمضان، شبکه دو سيما برنامه هاي متنوعي را براي خانواده هاي ايراني در رده هاي سني مختلف و روزه داران ضيافت الهي تدارک ديده است.
فرهنگ و هنر
شناسه خبر : 120170526123648102
جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳:۱۲
۲۰

خبرگزاري آريا - همزمان با فرا رسيدن ماه مبارک رمضان، شبکه دو سيما برنامه هاي متنوعي را براي خانواده هاي ايراني در رده هاي سني مختلف و روزه داران ضيافت الهي تدارک ديده است.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي شبکه دو، ويژه برنامه سحرگاهي «نوسفران»، جُنگ شبانه «ماه تمام»، مجموعه «بهترين شکل ممکن»، «ايوان بهشت»، قرائت دعاي ماه مبارک رمضان توسط حاج محمود کريمي، مجموعه هاي نمايشي «محله گل و بلبل» و «فيتيله»، سريال «رستاخيز تفنگ ها»، «اين شرحِ شرحه شرحه»، «چهل کيميا»، «کام شيرين»، «ترنم باران»، «کوي محبت»، «از لاک جيغ تا خدا»، ويژه برنامه هاي شب هاي قدر، ترتيل خواني قرآن کريم و فيلم هاي سينمايي و مستند متعدد عناوين ويژه برنامه هايي است که به عنوان تدارک ويژه شبکه دو براي ضيافت الهي ماه رمضان معرفي مي شود.
سريال «رستاخيز تفنگ ها» همزمان با ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 21:30 از شبکه دو سيما پخش مي شود. اين سريال محصول تلويزيون المنار لبنان و با موضوع مقاومت مردم سوريه و لبنان عليه استعمار فرانسه در خلال سال هاي دهه 1920 است.
سفر در سحرهاي ماه مبارک رمضان با «نوسفران»
«نوسفران» ويژه برنامه سحرگاهي شبکه دو کاريست از گروه کودک و نوجوان که به صورت زنده روي آنتن مي رود. اين برنامه به تهيه کنندگي محمد مهدي ابهري و اجراي سيدجواد هاشمي سحرهاي ماه مبارک رمضان از ساعت 3 بامداد همراه سحرخيزان نوجوان و خانواده هاي آنان خواهد بود.
بيانيه نوسفران، دورهمي هاي نوجوانانه، قصه گويي توسط گيتي خامنه، نيايش و مناجات خواني اميرحسين مدرس، نمايش راديويي، حکايت امروز؛ بيان ماجراها و قصه هاي اتفاق افتاده معاصر، فرازهايي از دعاي صحيفه، دوچرخه؛ مصاحبه با نوجوانان، گفت و گو با خانواده شهداي مدافع حرم، روزشمار ماه رمضان، پيامي براي آسمان همچنين مجموعه بيانات مقام معظم رهبري براي کودکان و نوجوانان از بخش هاي مختلف برنامه است که در تجربه روزه داري همراه نوجوانان و خانواده هاي آنان است.
«بهترين شکل ممکن»
شبکه دو سيما برنامه زنده «بهترين شکل ممکن» را در ايام ماه مبارک روانه آنتن مي کند. اين برنامه به معرفي مردان و زنان آينده ساز از طريق توجه به نقش پدر و مادر در تربيت فرزندان موفق و موثر به ويژه در عرصه اولويت هاي علمي و اقتصادي کشور مي پردازد.
«بهترين شکل ممکن » شامل بخش هاي متنوعي چون گزارش، گفت و گو، پخش ويدئو و عکس هاي ارسالي و ... است.
اين برنامه کاري است از گروه اجتماعي فرهنگي به تهيه کنندگي محمد سلوکي و اجراي مژده لواساني که شنبه تا چهارشنبه ساعت 21:00 روانه آنتن شبکه دو سيما مي شود.
«محله گل و بلبل» و «فيتيله» اي ها
گروه کودک و نوجوان با دو مجموعه تلويزيوني «محله گل و بلبل» و «فيتيله» در ماه مبارک رمضان همراه مخاطبان اين شبکه خواهد بود.
«فيتيله» با رويکردي آموزشي، تربيتي، تفريحي و سرگرم کننده با حضور عموهاي فيتيله اي و به تهيه کنندگي عليرضا آقايي و کارگرداني محمد مسلمي از رمضان 96 در جدول پخش برنامه هاي شبکه دو سيما قرار مي گيرد. اين مجموعه نمايشي از شنبه تا سه شنبه ساعت 19:00 پخش خواهد شد.
همچنين «محله گل و بلبل» به تهيه کنندگي مسلم آقاجانزاده، اجراي داريوش فرضايي و کارگرداني احمد درويش عليپور از چهارشنبه تا جمعه ساعت 19:00 روانه آنتن خواهد شد.
شبانه هايي از جنس«ماه تمام» در ضيافت الهي
جُنگ شبانگاهي «ماه تمام» کاري از گروه خانواده و به تهيه کنندگي سهيل سليماني که شنبه تا پنجشنبه حوالي ساعت 23:30 به صورت زنده روانه آنتن شبکه دو سيما مي شود.
اين برنامه ترکيبي در کنار ايجاد فضايي معنوي تلاش مي کند تا حالي خوب را به مخاطبان خود هديه کند. «ماه تمام» با اجراي عبدا... روا شب هاي ماه مبارک رمضان از پارک ارم روانه آنتن مي شود. بخش ويژه ايرانگردي با عنوان «همسفر»، گفت و گو با مهمانان، هنرمندان محبوب و کارشناسان مختلف، گزارش مردمي به نام «اين مردم نازنين» و ... از جمله بخش هاي اين برنامه است.
همچنين «ماه تمام» علاوه بر ميزباني هنرمندان، بازيگران و خوانندگان مختلف در بخش «جاودانه ها» به تجليل از چهره هاي ماندگار در حوزه هاي گوناگون مي پردازد.
تصويري از «چهل کيميا» ي عالم عشق...
برنامه «چهل کيميا» تلاش مي کند تا در چهل قسمت، زندگي چهل شخصيت و عالم و متفکر اسلامي در حوزه هاي فقه، عرفان و ... را براي بينندگان شبکه دو سيما به تصوير کشد.
اين برنامه با ساختاري مستند داراي دو بخش است که شامل گفت و گو و بازسازي صحنه هايي از زندگي علما و عرفاي صاحب نام در مقاطع گوناگون از کودکي تا تحصيل، زعامت، تدريس و ... مي شود. آيت ا... العظمي بروجردي، آيت ا... ميرزا هاشم آملي، آيت ا... انصاري همداني، آيت ا... کشميري و ... از جمله بزرگاني هستند که زندگي شان در اين مستند روايت مي شود.
«چهل کيميا» کاريست از گروه دانش و اقتصاد به تهيه کنندگي حجت عيدي و محمد کريمي دونا که در ايام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 14:30 روانه آنتن مي شود.
پاي درس شيخ حسين انصاريان در "ايوان بهشت"
سخنراني حجت الاسلام شيخ حسين انصاريان در حسينيه همداني ها به تهيه کنندگي سعيد پورفرج، کاريست از گروه اجتماعي فرهنگي که ساعت 13:30 در روزهاي ماه مبارک رمضان براي پخش در نظر گرفته شده است.
همچنين طرح قرآني 1451 تحت عنوان برنامه «ترنم باران» به تهيه کنندگي محمد تربتي با محوريت سوره ملک هر روز ساعت 12:50 نيز براي مومنان روزه دار در نظر گرفته شده است.
«اين شرحِ شرحه شرحه»
رمضان ستايان و شعراي فارسي زبان که از گذشته تا امروز پيرامون ماه مبارک رمضان به سرودن اشعار و قطعات ادبي پرداخته اند در برنامه «اين شرحِ شرحه شرحه» با اجراي مرتضي اميري اسفندقه معرفي و بررسي مي شوند.
اين برنامه کاري است از گروه اجتماعي فرهنگي به تهيه کنندگي سعيد پورفرج که هر شب ساعت 23:15 از شبکه دو سيما پخش مي شود.
تلاوت هاي روزانه و ترتيل خواني نوجوانان
جزخواني قرآن کريم از يزد هر روز ساعت 6:00 و ترتيل خواني قرآن نوجوانان از قم هر روز ساعت 11:00 در جدول پخش برنامه هاي شبکه دو قرار دارد.
«از لاک جيغ تا خدا»
مستند «از لاک جيغ تا خدا » که قسمت هاي گذشته آن مورد تحسين و استقبال گسترده مخاطبان خاص و عام قرار گرفته بود در فصل جديد خود هر روز ساعت 18:30 از شبکه دو سيما پخش مي شود.
اين برنامه کاري است از گروه خانواده به تهيه کنندگي هاشم تفکري بافقي و با محوريت تکريم حجاب و بانوان محجبه که همراه با روايت هايي از بانواني که به تازگي موفق به بهره مندي از پوشش چادر شده اند، روايت مي شود. الگوسازي براي جامعه دختران و زنان کشور و نيز ارائه حجاب برتر از اهداف اين برنامه است.
همچنين برنامه هاي «کام شيرين» و «عصر خانواده» با توجه به قرار گرفتن در ماه مهماني خدا با تدارک بخش هايي متناسب با اين ايام روانه آنتن خواهند شد و انعکاس نمايشگاه قرآن کريم به صورت زنده حوالي ساعت 20:00 از شبکه دو سيما پخش خواهد شد.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد