ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
 						در تابستان کدام سريال ها را از تلويزيون ببينيم؟

در تابستان کدام سريال ها را از تلويزيون ببينيم؟

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا - اين روزها مجموعه‌هاي زيادي براي پخش در فصل تابستان مطرح شده‌اند و بايد ديد که نقشه راه مديران براي استفاده درست از اين توليدات به چه‌گونه است.
فرهنگ و هنر
شناسه خبر : 120170420081207814
پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۵:۱۵
۶۳

خبرگزاري آريا - روزنامه صبا: اين روزها مجموعه‌هاي زيادي براي پخش در فصل تابستان مطرح شده‌اند و بايد ديد که نقشه راه مديران براي استفاده درست از اين توليدات به چگونه است.


نام‌هاي مهمي مثل سيروس مقدم، محمدحسين لطيفي،کمال تبريزي، همايون اسعديان، سروش صحت و.... روي صندلي کارگرداني نشسته‌اند و مخاطب از اين کفه سنگين انتظار خروجي‌هاي خوب نمايشي هم دارد. در ادامه گزارشي از توليداتي که براي پخش احتمالي در تابستان96 در نظر گرفته شده‌اند تهيه کرده‌ايم که مي‌خوانيد.

«پايتخت5»

سريال «پايتخت5» با کارگرداني سيروس مقدم و به تهيه‌کنندگي الهام غفوري براي پخش در ايام ماه مبارک رمضان آماده مي‌شود. مجموعه «پايتخت» زندگي خانواده‌اي مازندراني را به‌شکلي طنز روايت مي‌کند و تفاوتش با فصل‌هاي قبلي اين است که حالا سري جديد اين سريال در قبرس مي‌گذرد. بازيگراني ازجمله محسن تنابنده، عليرضا خمسه،‌ احمد مهرانفر، ريما رامين‌فر، مهران احمدي و... در اين سريال ايفاي نقش مي‌کنند.

دست پر تلويزيون براي تابستان 96


سيروس مقدم تنها کارگردان ايراني است که يک سريال را چهار فصل ادامه داده است و در همه آن‌ها هم يک موفقيت نسبي به دست آورده است شايد بعضي از فصل‌ها ضعيف پيگيري شدند خصوصاً فصل چهارم که با تکيه بر اسپانسرها داستان از دست سيروس مقدم خارج شد و نتوانست آن اندازه بيننده‌اي که در فصل يک و دو همراه اين سريال بودند را در کنار خودش داشته باشد اما کماکان اين مجموعه مورد استقبال مخاطبان بوده است. حال بايد ببينيم که در سري پنجم «پايتخت»که اسپانسري آن موسسه فرهنگي هنري اوج است و نمي‌شود به‌شکل کالايي با آن تبليغ کرد، بازهم شاهد قوت فيلمنامه‌نويسي با حضور خشايار الوند و محسن تنابنده هستيم يا نه؟ طبيعتاً سيروس مقدم بايد کاراکترهايي را به اين کار اضافه کند که مانند کاراکتر‌هاي قبلي شيرين باشد و از تکرار نجات پيدا کند.



«آرمان‌دو»

«آرمان‌دو» به کارگرداني احسان عبدي‌پور و تهيه‌کنندگي ايرج محمدي در حال توليد است. اين سريال که قرار است از شبکه سه سيما پخش شود داستان پسر خوش‌دل و مهرباني است که تلاش مي‌کند مشکلات خواهر و فرزندان خواهرش را برطرف کند، او در اين مسير درگير موقعيت‌هايي جذاب و نفسگير مي‌شود و...

دست پر تلويزيون براي تابستان 96


مرجانه گلچين، حميدرضا آذرنگ، اليکا عبدالرزاقي، سحر ولدبيگي، عليرضا استادي، علي مسعودي، علي‌ اوجي، فريبا طالبي و مجيد پتکي از بازيگران اين سريال هستند.

بعد از موفقيت احسان عبدي‌پور در ساخت چند اپيزود از سريال«چرخِ فلک» که ازجمله اپيزودهاي قابل توجه اين مجموعه بودند مثل اين‌که اين کارگردان جنوبي تجربه در اين مديوم را کاري لذت‌بخش دانسته و مي‌تواند خارج از دغدغه‌هاي سينمايي‌اش کار تلويزيوني هم تحويل دهد. اميدواريم «آرمان‌دو» نيز مانند کيفيت‌ خوب اپيزودهاي «چرخِ فلک» که مربوط به عبدي‌پور بوده‌اند، کيفيت بالايي داشته باشد. حضور ايرج محمدي به‌عنوان تهيه‌کننده کارکشته يکي از ويژگي‌هاي «آرمان‌دو» است. به نظر مي‌آيد که پروسه توليد اين سريال در برهه‌اي به‌خاطر مشکلات مالي متوقف شد اما حالا اين کار روي غلطک افتاده است.


«سرزمين کهن»

«سرزمين کهن» به کارگرداني کمال تبريزي و تهيه‌کنندگي سيدجمال سيدحاتمي مراحل پاياني توليد را مي‌گذراند. اين سريال به بررسيوقايع سياسي، تاريخي و اجتماعي ايراناز سال1320 خورشيدي تاانقلاب 1357و در بستر زندگي يک پسر نوجوان مي‌پردازد. فصل اول اين مجموعه در بهمن‌ماه سال92 روي آنتن رفت اما پس از پخش چهار قسمت از سريال، توهين و تحريف تاريخايل بختيارياز آن برداشت شد و موجي از اختلافات را در ميان اين افراد در پي داشت و پس از مدتي هم متوقف شد. اما به گفته سيدجمال حاتمي به ما فصل جديد اين سريال با افزوده شدن بازيگران جديد روزهاي پاياني خود را مي‌گذراند. شهاب حسيني، نيکي کريمي، الهام حميدي، پژمان بازغي، هنگامه قاضياني، جعفر دهقان و... ازجمله بازيگران اين مجموعه تاريخي هستند.

دست پر تلويزيون براي تابستان 96


نام کمال تبريزي در سريال «سرزمين کهن» به‌خودي‌خود براي مخاطب کنجکاوبرانگيز و جذاب است زيرا همان چند قسمتي که از اين سريال پخش شد آنقدر کيفيت خوبي داشت که بتواند مخاطب را ميخکوب کند. البته بعدها حاشيه‌هايي داشت که باعث توقف آن شد. اما حالا کمال تبريزي به‌خاطر سنگيني پروژه، کار فازبندي را انجام داده و سيدجمال سيدحاتمي را در کنار خودش دارد. سيدحاتمي در سينما تجربه «لاک قرمز» را در حوزه کارگرداني دارد و حالا بايد ببينيم در حوزه تهيه‌کنندگي چقدر موفق خواهد شد. پيش از اين گفته شده بود که زمان پخش اين سريال بعد از به اتمام رسيدن پخش «معماي شاه» است اما هنوز زمان قطعي براي پخش «سرزمين کهن» مشخص نشده است. فصل اول اين سريال از شبکه سه سيما پخش شد و فصل جديد آن از شبکه يک سيما پخش مي‌شود.



سريال «نفس»

«نفس» توليد گروه فيلم و سريال شبکه سوم سيما سومين سريال از سه‌گانه جليل سامان است که با همت رضا نصيري‌نيا؛ مجري طرح، ماه‌هاي آخر تصويربرداري را پشت سر مي‌گذارد. داستان سريال در مورد جواني پر شر و شور است که در بحبوحه وقايع انقلاب رازي در زندگي‌اش فاش مي‌شود. او براي رسيدن به حقيقت حوادث پيچيده‌اي را پشت سر مي‌گذارد. مسعود رايگان، ژاله صامتي، عليرضا کمالي، بهناز جعفري، قربان نجفي، احسان اماني، شهاب شادابي، هادي عامل‌هاشمي، با معرفي ساناز سعيدي و با حضور فاطمه گودرزي، هدايت هاشمي، داريوش فرهنگ، رامين راستاد، پژمان جمشيدي و خسرو شهراز بازيگران «نفس» هستند.

دست پر تلويزيون براي تابستان 96


درخصوص اين سريال گزارش‌هاي متفاوتي را در اينجا داشتيم و به گفته مرتضي ميرباقري؛ معاونت سيما، اين سريال در ماه رمضان پخش خواهد شد. به نظر مي‌آيد مي‌توانيم شاهد يک سريال خوب باشيم زيرا اگر جليل سامان به کيفيت رزومه خودش پايبند باشد اين کار نيز مانند دو رزومه قبلي، مجموعه‌هاي درخور توجهي خواهد بود. ضمن اين‌که سامان نشان داده در معرفي چهره‌هاي تازه به عرصه بازيگري توانايي زيادي دارد ازجمله سارا بهرامي بازيگري که به‌واسطه جليل سامان در سريال «پروانه» معرفي شد و حالا يکي از بازيگران شاخص سينماست. در حال حاضر معرفي ساناز سعيدي بازيگر نقش «نفس» مي‌تواند کنجکاوبرانگيز باشد.



«در جست‌وجوي آرامش»

سريال «در جست‌وجوي آرامش» به کارگرداني سعيد سلطاني و تهيه‌کنندگي علي آشتياني‌پور يک داستان ملودرام اجتماعي است که بازيگراني چون داريوش فرهنگ، کمند اميرسليماني، مهدي هاشمي، حديث ميراميني، پژمان بازغي و فرشته سرابندي در آن به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

دست پر تلويزيون براي تابستان 96



مضمون سريال «در جست‌وجوي آرامش» که در چهل قسمت چهل‌دقيقه‌اي توليد مي‌شود خانوادگي است و همه اعضا در بيان روايت کلي داستان سهمي اساسي دارند اما پدر خانواده به‌عنوان سکاندار اصلي ماجرا ما را با روايت اين قصه پيش مي‌برد. گفتني است سريال «در جست‌وجوي آرامش» از شبکه پنج سيما به روي آنتن مي‌رود.


«ليسانسه‌ها»

فصل دوم «ليسانسه‌ها» به کارگرداني سروش صحت و تهيه‌کنندگي رضا جودي مراحل تصويربرداري را مي‌گذراند. اين سريال داستان زندگي چند جوان را با بياني طنز روايت مي‌کند. بازيگران اين مجموعه تلويزيوني بهنام تشکر، بيژن بنفشه‌خواه، اميرحسين رستمي، هوتن شکيبا، امير کاظمي، مهران رجبي، رويا ميرعلمي، متين ستوده، کاظم سياحي، عزت‌اله مهرآوران، سياوش چراغي‌پور، مريم سرمدي، پريسا مقتدي و عرفان برزين(بازيگر خردسال) هستند.

دست پر تلويزيون براي تابستان 96


«ليسانسه‌ها» سريالي است که به نظر مي‌رسد در فصل دوم نيز مثل «پايتخت» به موفقيت برسد چون بازيگران خوب و داستان منسجمي داشت که قابل ادامه دادن بود. علاوه بر اين سروش صحت نيز در قالب کارگردان در اين کار درخشيد. در حال حاضر بسياري از مخاطبان منتظرند بدانند که سرنوشت کاراکتر‌هاي اين مجموعه به کجا مي‌رسد. تصويربرداري «ليسانسه‌ها» پس از عيد دوباره از سر گرفته شد و بعد از ماه مبارک رمضان پخش مي‌شود.



«پرواز در ارتفاع صفر»

«پرواز در ارتفاع صفر» به کارگرداني عبدالحسن برزيده و تهيه‌کنندگي محمد نشاط نيز روز‌هاي آخر توليد را مي‌گذراند. مجموعه تلويزيوني «پرواز در ارتفاع صفر» که زندگي يک خلبان جنگنده نيروي هوايي را در دوران جنگ روايت مي‌کند، با همکاري نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي و در هفت قسمت 45دقيقه‌اي در گروه فيلم و سريال شبکه يک سيما تهيه و توليد مي‌شود که قرار است در هفته دفاع مقدس از اين شبکه روي آنتن برود. شاهرخ استخري، سوگل خليق،حميدرضا نيکدل، بهاره رياحي، رضا رادمنش، بهرام افشاري، حديث تهراني، مجيد جعفري، پيام داداشيان و رضا مسعودياز بازيگران اين سريال هستند.

دست پر تلويزيون براي تابستان 96


«پرواز در ارتفاع صفر» مي‌تواند براي علاقه‌مندان به مجموعه‌هاي دفاع مقدس جذاب باشد. شاهرخ استخري در اين سريال به‌عنوان خلبان ايفاي نقش مي‌کند. به نظر مي‌آيد محمد نشاط تهيه‌کننده اين سريال با توجه به تجربه و فعاليتي که دارد مي‌تواند يک سريال باکيفيت را تحويل آنتن بدهد.



«تاريکي شب، روشنايي روز»

«تاريکي شب، روشنايي روز» به کارگرداني حجت قاسم‌‌زاده‌اصل و تهيه‌کنندگي مجيدرضا بالا پس از چندي توليد متوقف شد. اين سريال، مضمون عاشقانه‌اي با بستر سياسي دارد و موضوع اصلي سريال، وفاداري است. بازيگراني چون فرهاد قائميان که نقش اصلي سريال را ايفا مي‌کند، سام کبودوند، سيدمهرداد ضيائي، فرزين صابوني، احسان اماني، مائده طهماسبي، بهاران بني‌احمدي، بهرام ابراهيمي، روزبه حصاري و مهرداد ضيائي در اين سريال ايفاي نقش مي‌کنند.

دست پر تلويزيون براي تابستان 96



باتوجه به تجربه‌هاي قبلي حجت قاسم‌‌زاده‌اصل و رزومه قوي او که سريال «يادآوري» که در شبکه‌ آي‌فيلم توجه بسياري را به خود جلب کرد و چندبار هم به بازپخش رسيد، منتظر بوديم ببنيم دستپخت جديد قاسم‌‌زاده‌اصل چه کيفيتي دارد اما فعلاً اين پروژه به دلايل مالي متوقف شده و در آخرين گفت‌وگويي که با مجيدرضا بالا داشتيم حاضر نشد در اين باره صحبت کند و توضيحات دقيق‌تر را به زمان ديگري موکول کرد. چيزي که مشخص است اين است که به احتمال زياد شايد نتوانيم منتظر پخش اين مجموعه در تابستان96 باشيم.



«سرّ دلبران»

«سرّ دلبران»به کارگرداني محمدحسين لطيفي و تهيه‌کنندگي محمدرضا شفيعي در استان يزد مراحل تصويربرداري را مي‌گذراند. اين سريال در ماراتن سريال‌هاي ماه رمضان قرار دارد و همه منتظر هستيم که ببينيم مخاطبان «پايتخت» بيشتر است يا «سرّ دلبران»؛ به‌دليل اين‌که اين سريال داراي تيمي قوي از کارگردان، تهيه‌کننده و بازيگران است.

دست پر تلويزيون براي تابستان 96




ناگفته نماند کنار هم قرار گرفتن بازيگران جوان و نيز بازيگران باسابقه در اين سريال مي‌تواند قابل توجه باشد. محمد کاسبي،‌ فرهاد قائميان، اسماعيل محرابي، برزو ارجمند و متين ستوده ازجمله بازيگراني هستند که جلوي دوربين لطيفي مي‌روند.



«لبخند رخساره»

اما يکي از مجموعه‌هايي که مي‌تواند براي بهار و تابستان96 پرمخاطب باشد، سريال «لبخند رخساره» است که به کارگرداني بهرنگ توفيقي و به قلم سعيد نعمت‌اله است و تصويربرداري آن سال گذشته در مشهد پايان يافت. براساس داستان، کامبيز ديرباز در نقش خليل در مشهد زندگي مي‌کند و صاحب يک مغازه کبابي نزديک حرم امام رضا(ع) است، به همين خاطر غالب سريال در اين شهر اتفاق مي‌افتد. كامبيز ديرباز، مهدي سلطاني، بهناز جعفري، بهزاد فراهاني، مريم بوباني، عليرضا آرا، مجيد واشقاني، حميدرضا هدايتي، داريوش سليمي و نويد خداشناس و... گروه بازيگران اصلي اين سريال را تشکيل مي‌دهند.

دست پر تلويزيون براي تابستان 96




به نظر مي‌آيد اين مجموعه کار خوبي از آب درآمده است زيرا هم سعيد نعمت‌اله در گفت‌وگو با ما از کيفيت کار بسيار دفاع کرد هم اين‌که کامبيز ديرباز با آخرين حضور خودش در برنامه «سه‌ستاره» اسفندماه95 گفت: «لبخند رخساره» يکي از بهترين کارهايي است که در آن ايفاي نقش کرده‌ام و خوشحالم که در اين سريال بازي کرده‌ام، «لبخند رخساره» چند پله بالاتر از «پشت بام تهران» است.



«گمشدگان»

اين روزها مجموعه تلويزيوني «گمشدگان» به کارگرداني رضا کريمي و تهيه‌کنندگي علي حجازي‌مهر براي شبکه دو سيما آماده مي‌شود. داستان آن با نگاهي آسيب‌شناسانه و اجتماعي به معضل اعتياد و تاثيرات مخرب آن بر خانواده مي‌پردازد. پيش از اين بازيگراني همچون روشنک گرامي، بهنام تشکر، کتانه افشاري‌نژاد، مهرداد ضيايي، حسن تسعيري، ياسر جعفري، آرزو ابي‌‌زاده، سارا مهدوي و ادوين راستاد جلوي دوربين رفته‌اند و قرار است به‌زودي بازيگران شناخته‌شده ديگري نيز به اين سريال اضافه شوند.

دست پر تلويزيون براي تابستان 96



تاکنون 30درصد از تصويربرداري انجام شده و تدوين اين سريال نيز به‌صورت همزمان در حال انجام است. گفتني است رضا کريمي آخرين‌بار با مجموعه «فاکتور هشت» در تلويزيون حضور داشت؛ مجموعه‌اي که در زمان خود پرمخاطب بود و بايد ديد که «گمشدگان» اگر در تابستان پخش شود مي‌تواند به آن موفقيت نائل شود يا نه.


«افسرنمونه»

«افسر نمونه» اثري از مسعود آب‌پرور به تهيه‌کنندگي مهدي فرجي براي شبکه يک سيما در حال توليد است و قرار است خرداد96 از شبکه پنج سيما روي آنتن برود. در خلاصه داستان سريال آمده است: بهمن و توفيق دو دوست قديمي هستند که از برادر به هم نزديک‌تر به نظر مي‌رسند، آن‌ها ناف دختر و پسرشان را به نام هم بريده‌اند اما بچه‌هاي آنان که امروز به سن ازدواج رسيده‌اند، راضي به اين امر نيستند. اين باعث مي‌شود تمام اين دوستي سي‌ساله کم‌کم تحت‌الشعاع قرار بگيرد و...

دست پر تلويزيون براي تابستان 96


حسن پورشيرازي، هليا امامي، ساغر عزيزي، آذين رئوف، حامد آهنگي بازيگران اين سريال هستند.

بازگشت مهدي فرجي در رداي تهيه‌کننده، قطعا از ويژگي‌هاي «افسر نمونه» است و البته در کنار آن مسعود آب‌پرور قرار گرفته که پيش‌تر با «هوش سياه» به مخاطب به‌عنوان يک کارگردان کاربلد معرفي شده است. اين سريال طنز است و نبايد خيلي از آن انتظار داشت، اما اميداوريم يک طنز شيرين و با کيفيت‌هاي نسبي باشد و جزو آن مجموعه‌هاي فوتبالي نباشد که تنها به سطح موضوع پرداخته و به عمق زد و بندهاي زمين مستطيل سبز فوتبال نپرداختند.



«شکوه يک زندگي»

باتوجه به ترافيک توليدي که شبکه دو سيما دارد، بعيد به نظر مي‌رسد که مجموعه تلويزيوني «شکوه يک زندگي» به پخش براي تابستان96 برسد؛ کاري که کارگرداني آن را رضا بهشتي و تهيه‌کنندگي‌اش را اميرعباس کني به عهده دارد. در آخرين خبري که روابط عمومي اين سريال به ما اعلام کرده تهيه‌کننده اين مجموعه در حال مذاکره با مسعود صباح براي زمان پخش بوده و هنوز نتيجه‌اي مشخصي اعلام نشده است.

دست پر تلويزيون براي تابستان 96


«شکوه يک زندگي» با سفر خود از شمال به تهران، در شهرک سينمايي دفاع مقدس به کار خود پايان داد. اين سريال روايتگر دهه60 هجري شمسي در يکي از روستا‌هاي استان مازندران است و حدود 80درصد از فضاي داستان متعلق به دوران دفاع مقدس به‌ويژه مقارن با عمليات خيبر طراحي و پايه‌ريزي شده است.

گفتني است در اين مجموعه بازيگراني چون بيتا سحرخيز، نازنين فراهاني، عبدالرضا اکبري، مريم کاظمي، حسام محمودي، مزدک رستمي، طوفان مهرداديان، کوروش سليماني، سوگل طهماسبي، الهام جعفرنژاد، افسانه ناصري، مينا نوروزي‌فرد و چند تن از بازيگران مازندراني ايفاي نقش مي‌کنند.



«پنجري»

سريال «پنچري» به کارگرداني برزو نيک‌نژاد و تهيه‌کنندگي مهران مهام براي شبکه سه سيما توليد خواهد شد. «پنچري» داستان پسري است كه همه مقدمات را چيده تا به دختر مورد علاقه‌اش که شيفته اوست برسد اما در اين مسير اتفاقاتي رخ مي‌دهد كه او براي رسيدن به خواسته‌اش همه اطرافيانش را به چالش مي‌كشد و...

دست پر تلويزيون براي تابستان 96


يوسف تيموري در نقش حميد، حميد لولايي در نقش عموپرويز،‌ رضا نيکخواه در نقش حبيب، زهره فکور در نقش افسانه، مائده طهماسبي در نقش آشفته، مريم سعادت در نقش متانت، شهين تسليمي در نقش پوران، شهره سلطاني در نقش نپا، بهشاد شريفيان در نقش بهشاد،‌ فرزاد حاتميان در نقش سرايدار، نازگل فرنقي در نقش دختر بچه، حميد غلامي در نقش نگهبان شرکت و... بازيگران اصلي سريال هستند.



«سوگند»

«سوگند» دومين کار همايون اسعديان در تلويزيون است. قريب به شش سال پيش قرار بود اسعديان سريالي با اقتباس از کتاب «دا» بسازد اما به سرانجام نرسيد و درنهايت به سريال «سوگند» رسيد. در حال حاضر اسعديان درباره اين سريال حاضر به گفت‌وگوي مطبوعاتي نيست اما با حضور در برنامه «خندوانه» در بخشي از صحبت‌هايش گفت: به‌تازگي مجموعه‌‌اي تلويزيوني را براي شبکه سه سيما خواهيم داشت که در حال حاضر با فراخواني که داده‌ايم از يک‌سري افراد تست گرفته مي‌شود. از اين‌جا مي‌توانم قول بدهم از 10نفري که شما(خطاب به جوان) معرفي کنيد، حتما تست گرفته خواهد شد و برحسب توانشان در سريال به کار گرفته مي‌شوند. همايون اسعديان پيش از اين در چند تجربه به‌عنوان بازيگر حضور داشته است و حالا بعد از «راه بي‌پايان» دومين کار جدي او در حالي رقم مي‌خورد که مي‌توان انتظار داشت که مانند باقي کارهايش از يک کيفيت نسبي برخوردار است. پخش اين مجموعه احتمالا به اواخر تابستان و اوايل پاييز مي‌رسد اما هنوز اعلام مشخصي در اين‌باره صورت نگرفته است.

ناگفته نماند که دو مجموعه «آهو» به تهيه‌کنندکي مجيد مولايي که يک کار تاريخي است و مجموعه «پيوند قلب‌ها» به تهيه‌کنندگي بهروز خوش‌رزم در مرحله نگارش قرار دارند. پيش از اين قرار بود که کارگرداني سريال «پيوند قلب‌ها» به عهده مهدي فخيم‌‌زاده باشد اما وي از اين کار استعفا داد. خوش‌رزم با اشاره به روند نگارش اين سريال به ما گفت: تاکنون حدود 60درصد از نگارش اين سريال به پايان رسيده است و تا دو ماه ديگر وارد مرحله توليد خواهيم شد. خوش‌رزم در ادامه از ويژگي‌هاي سريال«پيوند قلب‌ها» گفت: اين مجموعه يک کار طنز است که دو نکته مهم را بيان مي‌کند. يعني هم به نگاه افراد نسبت به يکديگر مي‌پردازد و هم قرارگرفتن در موقعيت‌هاي ديگران را بيان مي‌کند. البته در حال حاضر کارگردان و بازيگران اين سريال مشخص نيستند.

همچنين مجموعه «آنام» به کارگرداني جواد افشار و تهيه‌کنندگي اسماعيل عفيفه زمستان سال گذشته در آذربايجان کليد خورد. اين سريال پيش‌تر «مهر ناميرا» نام داشت که به مضمون مهر مادر و فرزندي اشاره دارد. در اين سريال علاوه بر بازيگران چهره از بازيگران استان آذربايجان‌شرقي و غربي نيز استفاده خواهد شد. سريال «آنام» محصول گروه فيلم و سريال شبکه سه سيما با مشارکت دفتر آموزش و ارتقاي سلامت و دفتر سلامت جمعيت و خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي است که توسط اميرعباس پيام نوشته شده و تا خردادماه سال96 تصويربرداري فاز اول به طول مي‌انجامد و از تابستان سال آينده نيز فاز دوم سريال در تهران ادامه خواهد يافت.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد