ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
ضرورت کاهش اتکای بودجه به درآمد نفت/ تحقق شعار سال در سایه همدلی

ضرورت کاهش اتکای بودجه به درآمد نفت/ تحقق شعار سال در سایه همدلی

خبرگزاری مهر
دامغان- نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اگر می خواهیم شعار سال محقق شود می بایست از اتکای به درآمد نفت فاصله گرفته و به اشتغال توجه بیشتری داشته باشیم.
سیاسی
شناسه خبر : 3939536
چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲:۱۳
۱۰

ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه انتظار ملت ایران این است که مسئولان راهکاری عملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تهیه کنند، ابراز داشت: آن چیزی که مدنظر مقام معظم رهبری است و در مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان سند چشم انداز ۲۰ساله کشور تدوین شد باید توسط دولت ها محقق شود.

وی با بیان اینکه تحقق شعار سال در سایه همدلی میسر می شود، افزود: باید راهکارهای موثرتری بیاندیشیم که جمهوری اسلامی ایران از هر سو بی نیاز به دیگر کشورهای دنیا شود که البته آمریکایی ها همواره مخالف این سیاست و نظر و دیدگاه های ما هستند و بارها این مخالفت خود را اعلام کرده اند، البته آمریکایی ها با به کار دیگری روش‌هایی به دنبال چراغ سبز نشان دادن به مسئولان کشورمان هستند که قصد همکاری و سرمایه گذاری در ایران را دارند و از این راه می خواهند فعالیت و تلاش را در بین مردم ما متوقف کنند که ضروری است نسبت به حرکات و رفتارهای آنها هوشیار باشیم.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بر اساس همان برنامه چشم انداز ۲۰ساله کشور تعیین شده است، گفت: در بسیاری از بخش ها فعالیت های خوبی انجام شده که جای تقدیر دارد اما باید در بخش هایی که همچنان دچار مشکل هستیم ورود جدی پیدا کرده و عقب ماندگی ها را جبران کنیم و تحقق اقتصاد مقاومتی گام موثری در این راستا است.

حسن بیگی با اشاره به برکات پیروزی انقلاب اسلامی برای ملت ایران اظهار داشت: قوای سه گانه باید دست به دست هم داده و به تقویت بخش خصوصی کمک کنند تا کشور بتواند با سرعتی قابل توجه به رشد و ترقی دست پیدا کند.

وی با یادآوری اینکه شوروی سابق ۷۰ سال عمر خود را فقط بر روی کار دولتی متمرکز کرد و در نهایت به سقوط رسید و علت آن نیز عدم توجه به بخش خصوصی بود، گفت: ما نیز باید به بخش خصوصی توجه کافی داشته باشیم تا کشور را از حالت دولتی بودن خارج کرده و به جذب سرمایه های بخش خصوصی کمک کنیم.

عضو خانه ملت با بیان اینکه دیبن مبین اسلامی همواره بر تکیه به مردم در تمام کارها تاکید داشته است، تصریح کرد: باید با تاسی از دیدگاه های ائمه معصوم (ع) به مردم تکیه و کارها را به آنان بسپاریم.

حسن بیگی همچنین در پاسخ به سوالی با موضوع تنها را نجات کشور از شرایط بد اقتصادی امروز توضیح داد: تحقق اقتصاد مقاومتی تنها راه است لذا نیاز امروز ما پرهیز از شعار و توجه به بخش خصوصی در راستای رشد و توسعه کشور است.

وی بر ضرورت کوچک‌سازی بدنه دولت تاکید کرد و گفت: توجه به ظرفیت های داخلی و رسیدن به خودکفایی و کاهش وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی باید مورد توجه دولتمردان باشد.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد