ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
تلاش دولت، برگزاری انتخاباتی بی طرفانه و قانونی است

تلاش دولت، برگزاری انتخاباتی بی طرفانه و قانونی است

خبرگزاری ایلنا
معاون پارلمانی رییس‌جمهوری گفت: تلاش و تاکید دولت تدبیر و امید بر برگزاری انتخاباتی پرشور به صورت بی‌طرفانه و قانونی است.
سیاسی
شناسه خبر : 473200
چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶:۰۷
۱۶

معاون پارلمانی رییس‌جمهوری گفت: تلاش و تاکید دولت تدبیر و امید بر برگزاری انتخاباتی پرشور به صورت بی‌طرفانه و قانونی است.

به گزارش ایلنا، حسینعلی امیری در حاشیه بازدید از مرزهای خسروی، پرویزخان و نهالستان سه هزار هکتاری مجتمع کشت و صنعت بیستون پارس قصرشیرین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتخابات در نظام اسلامی جلوه ای از مردم سالاری است و آن چه که برای دولت مهم است، اینکه بی طرف عمل کند و مجری قانون است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین رویدادهای سال ۹۶ برگزاری ۲ انتخابات مهم دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا است، اظهار کرد: کشور ما براساس قانون اساسی و نیز اتکا به آرای عمومی اداره می شود و آنچه مهم است برگزاری انتخاباتی پرشور و باشکوه است که منجر به ارتقای اتحاد، انسجام و وحدت ملی شود.امید است مانند همه انتخابات های دیگر در ۲۹ اردیبهشت امسال مردم از همه قشرها و جناح های سیاسی با سلیقه های مختلف پای صندوق های رای بیایند و شاهد خلق یک حماسه دیگر باشیم.

معاون پارلمانی رییس جمهوری اضافه کرد: حضور پرشکوه مردم در انتخابات در ایجاد امنیت ملی، اتحاد و وحدت ملی و ناامید کردن دشمن بسیار مهم و موثر است که با تجربه ای که از مردم داریم از هر قوم و با داشتن هر مذهب و سلیقه سیاسی شاهد خلق حماسه ای دیگر خواهیم بود.

امیری گفت: انتخابات امسال نیز مانند دیگر انتخابات های گذشته در یک فضای قانونی و صمیمی و با وحدت برگزار می شود و با تلاش همه مجریان و ناظران و مردم یک حماسه بزرگ دیگر ثبت می شود.

 ایجاد منطقه آزاد تجاری باعث توسعه اقتصادی کرمانشاه می‌شود

معاون پارلمانی رییس جمهوری در ادامه گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری در قصرشیرین باعث توسعه اقتصادی استان کرمانشاه و به تبع آن تولید ثروت، کارآفرینی و ایجاد اشتغال بخصوص در شهرستان قصرشیرین و استان خواهد شد.

امیری افزود: یکی از وعده هایی که رییس جمهوری در سفر استانی پارسال به مردم کرمانشاه داد، ایجاد منطقه آزاد تجاری بود که این موضوع در دستور کار دولت قرار گرفت و با انجام کارهای کارشناسی آن در اواخر سال ۹۵ در دولت مصوب شد.

وی اظهار داشت: مصوبه ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شده و هم اکنون در دستور کار مجلس است و منتظر هستیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل منطقه آزاد تجاری را با هفت منطقه دیگر در دستور کار قرار دهند. نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر هستند تا هرچه سریع تر شاهد تصویب این لایحه باشیم که بعد از تعطیلات نوروز در دستور کار قرار خواهد گرفت و شاهد تصویب آن خواهیم بود.

مرز خسروی یکی از ظرفیت های خوب برای تردد زائران اربعین است

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: یکی از ظرفیت های خوب برای تردد زائران اربعین حسینی، مرز خسروی است که امسال رییس جمهوری دستور دادند تا تسهیلات بیشتری برای زوار اربعین فراهم شود.

امیری افزود: آیین پیاده روی اربعین حسینی هر سال نسبت به سال قبل باشکوه تر و پرشورتر و با استقبال بیشتری برگزار می شود، به نحوی که در ایام اربعین جمعیت میلیونی از هموطنان محب اهل بیت (ع) از کشور ما عبور می کنند.

وی اظهار داشت: دولت تلاش دارد برای آیین اربعین برنامه های بلند مدت و با انسجام بیشتری برنامه ریزی کند و مرزهای جنوب شلمچه، خرمشهر و چذابه و مهران پاسخگوی جمعیت میلیونی اربعین نیست از این رو تردد زائر از مرز خسروی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به قابلیت های مرز رسمی خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی گفت: فاصله این مرز تا مرکز استان کرمانشاه زیاد نیست و قابلیت خوبی دارد ولی مشکل اصلی این مرز نبود امنیت از سوی طرف عراقی است. تدابیری اتخاذ شده تا مذاکراتی با طرف عراقی صورت بگیرد و امنیت در آن سوی مرز تامین شود تا از این ظرفیت استفاده شود. ظرفیت های خوبی در مرز خسروی و شهرستان قصرشیرین وجود دارد و با تاکید رییس جمهوری و وزارت کشور استفاده از ظرفیت مرز خسروی برای اربعین در دستور کار قرار دارد تا موضوع نیز با عراق حل و فصل شود.

 اقتصاد مقاومتی مطالبه رهبری، از سیاست های راهبردی دولت است

معاون پارلمانی رییس جمهوری همچنین گفت: اقتصاد مقاومتی مطالبه رهبری از سیاست های راهبردی دولت است که در سال ۹۵ اقدام های خوبی در این بخش صورت گرفته و معاون اول رییس جمهوری ستاد را هر هفته تشکیل و دستورالعمل هایی در این خصوص به استان ها صادر شده است.

امیری با اشاره به کنترل تورم افزود: بعد از ربع قرن تورم در کشور ما تک رقمی شده که حاصل تلاش های دولت است.

وی اظهار داشت: دولت در آذر سال گذشته لایجه ای به مجلس شورای اسلامی برای برداشت یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات از صندوق ذخیره ارزی تقدیم کرد که به بررسی برنامه بودجه در مجلس شورای اسلامی برخورد کرد و سال گذشته دولت از مجلس شورای اسلامی خواست این لایحه در اولویت رسیدگی قرار گیرد.  امید است در اولین جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در سال جاری این لایحه در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گیرد که با تصویب آن برداشت این تسهیلات در دستور کار قرار می گیرد. برنامه اشتغال مناطق مرزی و روستایی برای نحوه هزینه کرد آن تهیه شده و با تصویب آن شاهد تحول قابل توجهی در رابطه با اشتغال به خصوص در مناطق محروم و مرزی خواهیم بود.

وی گفت: همچنین بخش قابل توجهی از این تسهیلات را نیز در مناطق مرزی استان کرمانشاه هزینه می شود تا شاهد اشتغال بیش از پیش جوانان به عنوان یک حق شهروندی باشیم.

فرماندار قصرشیرین نیز در بازدید از مرزهای پرویزخان و خسروی گفت: در برنامه سفر معاون پارلمانی رییس جمهوری به شهرستان قصرشیرین مشکلات و مسایل مرزی مطرح شد که امید است در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نام گذاری شده در سایه تلاش دولتمردان شاهد رفع این مشکلات باشیم.

فرامرز اکبری مهم ترین برنامه های شهرستان را افزایش ارتقای زیرساخت های مرز رسمی پرویزخان برای افزایش صادرات و تردد مسافر، از سرگیری تردد زائران از مرز خسروی، ایجاد امکان صدور ویزا در قصرشیرین و همچنین استقرار واحد تحقیقات دانشگاهی برای استفاده از ظرفیت بزرگ کشاورزی با توجه به وجود قابلیت های توسعه باغات و همچنین شرکت تولید نهالستان سه هزار هکتاری بیان کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری در سفر به قصرشیرین از مرزهای خسروی، پرویزخان، نهالستان سه هزار هکتاری مجتمع کشت و صنعت بیستون پارس، بازارچه شاه عباسی، نمایشگاه جلوه های ایثار در یادمان شهید بهشتی بازدید کرد که در این سفر فرماندار و جمعی از مسئولان محلی وی را همراهی کردند.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد