ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
سهل انگاری کادر پزشکی، باعث شد نوزادم فلج مغزی شود!

سهل انگاری کادر پزشکی، باعث شد نوزادم فلج مغزی شود!

خبرگزاری تابناک
به رغم توسعه تکنولوژی و پیشرفت های خیره کننده ی علم پزشکی، هنوز خطاهای این حوزه جزء لاینفک خدمات مراکز درمانی است؛ خطاهایی که میشود از برخی شان پیشگیری نمود ولی این گونه نمی شود. این بار قرعه خطاها به نام نوزادی نورسیده افتاد تا سهل انگاری کادر پزشکی او را برای همیشه با فلج مغزی همراه کند.
اجتماعی
شناسه خبر : 671687
دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰:۰۸
۲
به رغم توسعه تکنولوژی و پیشرفت های خیره کننده ی علم پزشکی، هنوز خطاهای این حوزه جزء لاینفک خدمات مراکز درمانی است؛ خطاهایی که میشود از برخی شان پیشگیری نمود ولی این گونه نمی شود. این بار قرعه خطاها به نام نوزادی نورسیده افتاد تا سهل انگاری کادر پزشکی او را برای همیشه با فلج مغزی همراه کند.
 
 به گزارش «تابناک»، هفتم شهریور ماه سال جاری مادر بارداری به نام (س-ص) برای انجام وضع حمل به بیمارستان ایزدی قم مراجعه کرد و آماده عمل زایمان شد. به رغم اینکه این مادر به دلیل قد کوتاه و نقص دیگری در بدنش، باید با عمل سزارین وضع حمل می‌کرد، به اصرار کادر پزشکی بیمارستان به صورت طبیعی فرزند خود را به دنیا آورد و در این فرایند برای نوزادش مشکلات جبران ناپذیری پیش آمد.

اسناد پزشکی پیش از تولد این نوزاد (که به همراه دیگر مستندات پرونده، نزد «تابناک» محفوظ است) گویای این است که این نوزاد پیش از عمل زایمان در سلامت کامل بوده و هیچ مشکلی او را تهدید نمی کرده است اما پس از زایمان طبیعی، نوزادی معلول پا به جهان گذاشت که به باور والدینش، حین زایمان دچار این وضع شده است.

به گفته این والدین، مادر نوزاد کاندیدای انجام عمل سزارین بوده و پیش از وضع حمل نیز متخصصان، عمل سزارین را به او توصیه کرده‌اند اما پس از مراجعه به بیمارستان دولتی برای وضع حمل، کادر پزشکی به اصرار او را برای انجام عمل زایمان طبیعی آماده کردند تا در نهایت به استناد اسناد پزشکی و گفته های خانواده این نوزاد مشخص شود که «یاسین» در فرایند وضع حمل طبیعی، نوزاد دچار کمبود اکسیژن و در نهایت فلج مغزی شده است.

پدر این نوزاد نیز در رابطه با اتفاقی که افتاده است، به «تابناک»، گفت: پزشکان اتفاقی که برای فرزندم افتاده را فلج مغزی بر اثر نرسیدن اکسیژن در هنگام زایمان تشخیص داده اند. اکثر کادر پزشکی بیمارستان حالا که کار از کار گذشته است به ما می گویند حق با شماست ولی به ما هم دستور داده اند آمار عمل سزارین را کاهش دهیم و ما  ناچاریم زایمان طبیعی را به مادران توصیه کنیم.

یکی از پزشکان، پس از بررسی اسناد موجود به «تابناک» گفت: این اسناد مربوط به شرایط نوزاد هست که متاسفانه بدلیل شرایط عمل انجام شده دچار کمبود اکسیژن و فلج مغزی شده است. باید از کادر پزشکی بیمارستان پرسید که چرا برای این وضع حمل، سزارین توصیه نشده است. متأسفانه درحال حاضر سیاست بیمارستان های دولتی دستور به انجام زایمان طبیعی است که این خطرات را هم برای خانواده ها به همراه خواهد داشت.

 
 

بنابر آنچه آمد، مشاهده می شود که اسناد و معاینات پیش از انجام وضع حمل گویای سلامت کامل نوزاد است و از سویی نیز شرایط فیزیکی مادر بر اساس آنچه همسرش می گوید، مشخص می کند که عمل زایمان باید به صورت سزارین انجام می شد.

بر این اساس سهل انگاری کادر پزشکی در تشخیص صحیح نحوه وضع حمل، این بار بلای جان نوزاد نورسی شد که پدر و مادرش با هزاران امید منتظر تولدش بودند؛ نوزادی که شاید اگر پزشکان در نوع وضع حمل و تولدش تصمیم دیگری گرفته بودند اکنون سالم بود و مثل الان آینده نامعلومی در انتظارش نبود.

گفتنی است، «تابناک» آمادگی دارد برای روشن شدن ابعاد دیگری از ماجرا توضیحات مسئولان بیمارستان مذکور و تیم پزشکی این عمل پزشکی را منتشر کند.
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد