ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
 ابلاغ ثبت ملی ۱۶ اثر از سوی رییس سازمان میراث فرهنگی به ۶ استاندار

ابلاغ ثبت ملی ۱۶ اثر از سوی رییس سازمان میراث فرهنگی به ۶ استاندار

خبرگزاری ایلنا
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در نامه‌ای به استانداران استان های لرستان، خراسان رضوی، قزوین، آذربایجانغربی، اصفهان و یزد، مجموعا مراتب ثبت ملی ۱۶ اثر را ابلاغ کرد.
گردشگری
شناسه خبر : 464003
یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹:۱۳
۵

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در نامه‌ای به استانداران استان های لرستان، خراسان رضوی، قزوین، آذربایجانغربی، اصفهان و یزد، مجموعا مراتب ثبت ملی ۱۶ اثر را ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، زهرا احمدی‌پور در نامه‌ای به هوشنگ بازوند استاندار لرستان مراتب ثبت یک اثر فرهنگی‌تاریخی را در فهرست آثار ملی ابلاغ کرد.

در نامه رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، که امروز ۸ اسفند به استاندار لرستان ارسال شده، آمده است:

«در اجرای بند (ج) ماده‌واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی‌تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی‌تاریخی ”محوطه و مجموعه بناهای پادگان ۰۷ خرم‌آباد“ واقع در خرم‌آباد، خیابان انقلاب، روبه‌روی پارک شهید مطهری، محدوده پادگان ۰۷ ارتش که پس از طی تشریفات قانونی لازم به‌شماره ۳۱۵۶۸ مورخ ۱۳۹۵/۷/۱۰ در فهرست آثار ملی ایران به‌ثبت رسیده، ابلاغ می‌گردد.

اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفاً با تأیید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی‌ربط در استان ابلاغ شود و از نتیجه این سازمان را مطلع فرمایید.»

ابلاغ مراتب ثبت ۲ اثر فرهنگی‌تاریخی به استاندار خراسان رضوی

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ۲ نامه جداگانه به علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی مراتب ثبت ۲ اثر فرهنگی‌تاریخی را در فهرست آثار ملی ابلاغ کرد.

در نامه‌های رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، که امروز ۸ اسفند به استاندار خراسان رضوی ارسال شده، آمده است:

" در اجرای بند (ج) ماده‌واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی‌تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، مراتب ثبت آثار فرهنگی‌تاریخی ”محوطه باستان‌شناختی قلعه گبری جغری“ واقع در استان خراسان رضوی، شهرستان مشهد، بخش مرکزی، دهستان کنویست، یک کیلومتری جنوب روستای جغری که پس از طی تشریفات قانونی لازم به‌شماره ۳۱۶۱۴ مورخ ۱۳۹۵/۹/۲۲ در فهرست آثار ملی به‌ثبت رسیده، ابلاغ می‌گردد.

آثار مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت وبازسازی اثر صرفا با تایید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی‌ربط در استان ابلاغ شود و از نتیجه این سازمان را مطلع فرمایید."

«ایستگاه راه‌آهن مشهد واقع در استان خراسان رضوی، شهر مشهد، خیابان شهید کامیاب، میدان راه‌آهن، ایستگاه راه‌آهن مشهد که پس از طی تشریفات قانونی لازم به‌شماره ۳۱۶۴۷ مورخ ۱۳۹۵/۱۱/۹ در فهرست آثار ملی به‌ثبت رسیده» اثر فرهنگی‌تاریخی دیگری بود که مراتب ثبت آن در نامه‌ای جداگانه از سوی رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به استاندار یزد ابلاغ شد.

ابلاغ مراتب ثبت ملی «روستای اتان» به استاندار قزوین

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هم چنین در نامه‌ای به فریدون همتی استاندار قزوین مراتب ثبت یک اثر فرهنگی‌تاریخی را در فهرست آثار ملی ابلاغ کرد.

در متن نامه‌ زهرا احمدی‌پور که امروز ۸ اسفند به استاندار قزوین ارسال شده، آمده است:

"در اجرای بند (ج) ماده‌واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار فرهنگی‌تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی‌تاریخی ”روستای آتان“ واقع در استان قزوین، شهرستان قزوین، بخش رودبار الموت شرقی، دهستان الموت بالا، روستای آتان که پس از طی تشریفات قانونی لازم به‌شماره ۳۱۱۳۲ مورخ ۱۳۹۳/۶/۱۲ در فهرست آثار ملی به‌ثبت رسیده، ابلاغ می‌گردد.

اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت وبازسازی اثر صرفاً با تأیید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی‌ربط در استان ابلاغ شود و از نتیجه این سازمان را مطلع فرمایید."

ابلاغ مراتب ثبت ۲ اثر فرهنگی‌تاریخی به استاندار آذربایجان غربی

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در دو نامه جداگانه مراتب ثبت ۲ اثر فرهنگی‌تاریخی را به استاندار آذربایجان غربی ابلاغ کرد.

  در متن یکی از نامه‌های رئیس سازمان میراث‌فرهنگی که امروز ۸ اسفند به قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی ارسال شده، آمده است:

"در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار فرهنگی- تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذیربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی-تاریخی مسجدروستای قلعه جوق واقع در استان آذربایجان غربی، شهرستان نقده، بخش مرکزی، دهستان سلدوز، روستای قلعه جوق که پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۱۶۴۶ مورخ ۱۳۹۵/۱۱/۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، ابلاغ می‌گردد.

اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت وبازسازی اثر صرفا با تایید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذیبرط در استان ابلاغ و از نتیجه این سازمان را مطلع فرمایید".

حمام روستای هولاسو در استان آذربایجان غربی، شهرستان شاهین‌دژ، بخش مرکزی، دهستان هولاسو، روستای هولاسو، دیگر آثار تاریخی است که به شماره ۳۱۶۴۵ مورخ ۱۳۹۵/۱۱/۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

ابلاغ مراتب ثبت سه اثر فرهنگی‌تاریخی به استاندار اصفهان

زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ۳ نامه جداگانه به رسول زرگرپور استاندار اصفهان مراتب ثبت سه اثر فرهنگی -  تاریخی را در فهرست آثار ملی ابلاغ کرد.

در نامه‌های رئیس سازمان میراث‌فرهنگی که امروز ۸ اسفند به استاندار اصفهان ارسال شده آمده است:

" در اجرای بند (ج ) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار  ارزشمند منقول و غیر منقول فرهنگی – تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذیربط، مراتب ثبت آثار فرهنگی – تاریخی خانه غلامی واقع در استان اصفهان شهرستان آران و بیدگل، بخش کویرات، شهر ابوزید آباد، خیابان امام، کوچه مدرسه توسعه دانش که پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۱۶۰۷ مورخ ۹۵/۹/۲۲، خانه عمارتی واقع در استان اصفهان شهرستان آران و بیدگل، بخش مرکزی، شهر نوش آباد، خیابان امام خمینی، کوچه شهید ساجدی، منطقه شهید بهشتی، محله درب ریگ، مقابل مسجد امام حسن عسکری که پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۱۶۱۰ مورخ ۹۵/۹/۲۲ و خانه سرافرازی واقع در استان اصفهان، شهرستان آران و بیدگل، بخش کویرات، شهر ابوزید آباد، خیابان امام، جنب مسجد الحسین، محله شهید رجایی، روبروی حسینیه درب ریگ که پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۱۶۸۰ مورخ ۹۵/۹/۲۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، ابلاغ می‌گردد.

 آثار مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت وبازسازی اثر صرفا با تایید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذیبرط در استان ابلاغ شود و از نتیجه این سازمان را مطلع فرمایید"

ابلاغ مراتب ثبت ۷ اثر فرهنگی‌تاریخی به استاندار یزد

در نامه‌هایی جداگانه از سوی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، مراتب ثبت ۷اثر فرهنگی‌تاریخی در فهرست آثار ملی به استاندار یزد ابلاغ شد.

در یکی از نامه‌های رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، که امروز ۸ اسفند به سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد ارسال شده است، آمده است:

" در اجرای بند (ج) ماده‌واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار فرهنگی‌تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی‌تاریخی ”آب‌انبار شمسایی“ واقع در شهرستان اردکان، بخش مرکزی شهر اردکان، خیابان شهید شابلی، کوچه شهید حسن‌علی فتاحی (مسجد ابوالفضل)، نرسیده به دبستان آیت‌الله صدر، که پس از طی تشریفات قانونی لازم، به‌شماره ۳۱۶۳۰ مورخ ۷/۱۰/۱۳۹۵ در فهرست آثار ملی ایران به‌ثبت رسیده، ابلاغ می‌گردد.

اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفاً با تایید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی‌ربط در استان ابلاغ شود و از نتیجه این سازمان را مطلع فرمایید" .

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همچنین در ۶ نامه جداگانه دیگر مراتب ثبت ۶ اثر فرهنگی‌تاریخی دیگر در استان یزد را به استاندار این استان ابلاغ کرده است.

«آب‌انبار کله‌سری» واقع در استان یزد، شهرستان اردکان، بخش مرکزی، شهر اردکان، بولوار ولیعصر(عج)، جاده کشتخوانی، روبه‌روی بیت‌العباس، «مجموعه کاروانی حوض جعفر» واقع در استان یزد، شهرستان یزد، بخش مرکزی، حومه شمال‌شرقی شهر یزد، «خانه احمدیه یزدی» واقع در استان یزد، شهر یزد، محله سهل‌بن‌علی، کوچه سهروردی، کوچه فارابی، جنب خانه گرامی، «خانه نصرت‌الله نصیری» واقع در استان یزد، شهرستان اردکان، بخش عقدا، شهر عقدا، محله صحرا، کوچه حسینی سفلی، روبه‌روی خانه خواجه، «خانه حسین کریمی عقدا» واقع در استان یزد شهرستان اردکان، بخش عقدا، شهر عقدا، محله بالا، جنب بالا، کوچه شرق بازارچه قنادی، و «خانه محمدصادق طهماسبی» واقع در استان یزد، شهرستان تفت، بخش مرکزی، شهر تفت، خیابان امام، محله سرده بالا، خیابان طالقانی، کوچه شکوفه، پلاک ۲۱ شش اثر فرهنگی‌تاریخی دیگر است که در نامه‌های جداگانه احمدی‌پور به استاندار یزد مراتب ثبت آن‌ها ابلاغ شد.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد