ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
ولد الشیخ از گفتن حق عاجز است/از دست رفتن اعتبارسازمان ملل در یمن

ولد الشیخ از گفتن حق عاجز است/از دست رفتن اعتبارسازمان ملل در یمن

خبرگزاری مهر
«محمد عبدالسلام» طی سخنانی اعلام کرد که سازمان ملل اعتبار اخلاقی خود را در یمن از دست داده و امر مهم برای این سازمان سرپوش گذاشتن بر جنایت متجاوزان سعودی است.
بین الملل
شناسه خبر : 3886779
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۵:۲۱
۱۹

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن روز سه شنبه تاکید کرد که سازمان ملل اعتبار اخلاقی خود را در یمن از دست داده و چیزی که برای این سازمان مهم است سرپوشن گذاشتن بر جنایات متجاوزان سعودی و محاصره یمن توسط آنهاست.

عبدالسلام در گفتگوی تلفنی با شبکه المسیره گفت: سازمان ملل کاملا با شکست مواجه شده و می خواهد ما را به مرحله پیش از مذاکرات کویت بازگرداند این در حالی است که فاجعه بشری و اقتصادی در یمن و معضل سیاسی را که حتی پیش از تجاوز به یمن نیز وجود داشته به فراموشی سپرده است.

سخنگوی انصارالله همچنین افزود که سفر «اسماعیل ولد الشیخ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن به صنعاء تنها در راستای اعمال فشار سیاسی بود تا شاید بتواند از این طریق دستاوردی را برای طرف متجاوز محقق نماید.

وی با تاکید بر برقراری صلح در یمن گفت: در زمان حضور «ولد الشیخ» در صنعاء متجاوزان صدها حمله هوایی را به یمن انجام دادند در حالی که وی هیچ اقدامی نکرد.

عبدالسلام افزود: ما با تجربه ای که از سفر فرستاده سازمان ملل و حتی مدیریت گفتگوهای یمن توسط وی داریم می دانیم که او چیز جدیدی در اختیار ندارد بلکه متاسفانه به همراه اصلی متجاوزان چه در زمینه نظامی یا تمایل برای حل بحران تبدیل شده است.

سخنگوی انصارالله همچنین اظهار داشت که فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در سفر به صنعاء هیچ چیز به غیر از درخواست از هیات ملی یمن برای رفتن به اردن به منظور آموزش کمیته آتش بس و هماهنگی در اختیار نداشت.

عبدالسلام ادامه داد: فرستاده سازمان ملل هیچ دیدگاهی در اختیار ندارد و انتقاد واضحی نسبت به بستن فرودگاه بین المللی صنعاء به روی بسیاری از مجروحان انجام نداده است. وی به صنعاء آمده بود که نشان دهد ایفاگر نقشی سیاسی است چرا که در تاریخ ۲۶ ماه جاری گزارش خواهد داد و می خواهد بگوید که من به صنعاء، عدن و مسقط سفر کردم.

وی افزود: فرستاده سازمان ملل نتوانست یک کلمه در چارچوب حق بگوید و طرف دیگر، بسیاری از اقدامات وی را که آخرین آنها نقشه راه ارائه شده از سوی سازمان ملل بود و شخصا آن را به ما ارائه نمود، رد کرد.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در ادامه گفت: ما به رابطه با سازمان ملل اتکا نداشته ایم بلکه ارتباط مستقیم با جامعه بین الملل و کشورهای ذینفع سودمندتر است. فرستاده سازمان ملل به کارمندی برای سرپوش نهادن بر مقوله نظامی تبدیل شده است.

عبدالسلام همچنین تاکید کرد که ارتش و کمیته های مردمی یمن نزدیک به دو سال است ثابت کرده اند که سرزمین یمن متعلق به ساکنان آن است و متجاوزان هیچ آینده ای در آن ندارند و راه حل موجود در یمن تنها راهکار سیاسی عادلانه است نه راهکاری که متجاوزان می خواهند.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد