ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
توضيحات بنياد شهيد و امور ايثارگران درباره شهداي خدمت آتش نشان

توضيحات بنياد شهيد و امور ايثارگران درباره شهداي خدمت آتش نشان

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا - مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني بنياد شهيد و امور ايثارگران توضيحاتي در مورد ابعاد حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو منتشر کرد.
سیاسی
شناسه خبر : 120170124185725293
سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹:۵۳
۷

خبرگزاري آريا - مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني بنياد شهيد و امور ايثارگران توضيحاتي در مورد ابعاد حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو منتشر کرد.

به گزارش « پايگاه اطلاع رساني دولت به نقل از روابط عمومي و اطلاع رساني بنياد شهيد و امور ايثارگران »، در متن توضيحات اين مرکز آمده است:
آنچه که در حادثه دلخراش آتش سوزي ساختمان پلاسکو رخ داد و در اثر آن جمعي از عزيزترين و لايق ترين فرزندان اين آب و خاک در مرتبه اي کم نظير از ايثارگري و براي حفظ جان و مال مردم و هموطنان عزير در زير کوهي از آهن و آتش مدفون گشتند؛ طي روزهاي گذشته موجب بروز مباحث و مناقشاتي در خصوص حواشي ابعاد اين حادثه از جمله اطلاق و يا عدم اطلاق عنوان شهيد به اين عزيزان و يا سازمان متولي ارائه خدمت به بازماندگان شهداي خدمت شده و مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني بنياد را ملزم و موظف به ارائه پاره اي از توضيحات براي تنوير افکار عمومي نمود.
بدون شک اقدام آتش نشانان در اين حادثه کم نظير بود و بايد به عنوان برگ زريني در تاريخ اين سرزمين ثبت و ضبط گردد، بر همين اساس نيز حجت الاسلام و المسلمين شهيدي نماينده ولي فقيه، معاون رييس جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران ضمن اطلاق عنوان شهداي خدمت براي آتش نشانان قهرمان و ايثارگر پيشنهاد دفن اين شهداي عزيز در کنار شهداي گرانقدر منا و مدافعين حرم در قطعه 50 بهشت زهرا را ارائه کرد.
بنياد شهيد و امور ايثارگران حساسيت هاي بالاي افکار عمومي، صاحبان قلم و انديشه و شهروندان در دفاع از عمل ايثارگرانه آتش نشانان قهرمان را نمودي بارز از علاقه و دلبستگي ريشه دار مردمان اين سرزمين به فرهنگ ايثار و شهادت دانسته و حساسيت آنان نسبت به حفظ و حراست اين فرهنگ و رسيدگي به خانواده هاي شهدا به ويژه شهداي خدمت آتش نشاني را ارج نهاده و اين توجه ويژه افکار عمومي را شايسته تقدير مي داند و در عين حال بيان نکات زير ضروري است.
1- بنياد شهيد و امور ايثارگران همانند همه دستگاههاي اجرايي ديگر بر حسب قوانين مصوب مجلس شوراي اسلامي و آيين نامه هاي مصوب هيأت وزيران نسبت به ارائه خدمات به جامعه هدف اقدام مي کند. بدين معنا هر آنچه از طرف مراجع قانونگذار و سياست گذار کلان کشور در چارچوب قانون و مقررات به اين نهاد محول گردد قطعاً با تمام توان نسبت به اجراي آن اقدام مي کند.
2- بر اساس آخرين اصلاحات قانون اساسنامه بنياد شهيد و امور ايثارگران مصوب 1387 و قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران مصوب 1391 و همچنين آيين نامه تعيين و احراز مصاديق شهيد و ايثارگر مصوب هيأت محترم وزيران، در حال حاضر خانواده هاي شهدايي که در مناطق جنگي و يا آثار باقي مانده از جنگ و درگيري با اشرار به شهادت رسيده اند قانونا تحت پوشش بنياد شهيد و امور ايثارگران قرار گرفته اند.
3- در مورد مأموران سازمانهاي مختلفي که براي عمليات امداد و نجات در حوادثي نظير سيل، زلزله و آتش سوزي و ... اقدام به فعاليت هاي ايثارگرانه براي نجات همنوعان مي نمايند و در اين راه جان خود را از دست مي دهند قانونگذار تکليف قانوني و مرجع مشخص براي ارائه خدمات به خانواده هاي آنها تعيين نکرده است و بدين ترتيب بنياد شهيد و امور ايثارگران فاقد اختيارات قانوني لازم براي ارائه خدمت به خانواده هاي معزز حوادثي از اين نوع مي باشد. اما خوشبختانه در خصوص شهداي آتش نشان شوراي اسلامي شهر تهران طي مصوباتي در سال هاي 1394 و 1395 شهرداري تهران را مکلف به ارائه خدمات و تسهيلات و تحت پوشش قرار دادن خانواده اين عزيزان نموده است.
4- در طي سالهاي گذشته با توجه به وقوع حوادث مختلف که منجر به جان باختن مأموران برخي دستگاه­هاي اجرايي در طي عمليات امداد و نجات شده، بنياد شهيد و امور ايثارگران با توجه به وظيفه ذاتي خود در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت همواره حساسيت و توجه لازم براي پاسداشت الگوهاي بارز ايثار در عرصه هاي اجتماعي را داشته و اقداماتي نيز براي رفع اين خلأ قانوني انجام داده است و هر زماني که مراجع قانونگذار و قانوني تکليفي در اين زمينه براي بنياد شهيد و امور ايثارگران تعيين کرده اند همانند ساير خانواده معزز شهدا و ايثارگران با تمامي توان و ظرفيت خود نسبت به انجام تکاليف قانوني اقدام نموده است.
مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني بنياد شهيد و امور ايثارگران


خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد