ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
پروژه های هوشمندسازی پست به بهره برداری رسید

پروژه های هوشمندسازی پست به بهره برداری رسید

خبرگزاری مهر
پروژه های عمرانی و هوشمندسازی پست با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و در آستانه سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید.
دانش و فناوری
شناسه خبر : 3886357
سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹:۲۷
۴

به گزارش خبرنگار مهر، این پروژه ها صبح امروز سه شنبه در ساختمان تجارت الکترونیک پست و با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و معاونان این وزارتخانه بهره برداری شد.

بهره برداری از سامانه مدیریت تجارت الکترونیک پست (GATEWAY) به دنبال تصویب اساسنامه شرکت ملی پست از جمله این پروژه ها است که امکان حضور شرکت پست را در بخش تجارت الکترونیک در زمینه‌های نظارت، مبادلات مالی و اجرا فراهم می کند.

این سامانه ارائه زیرساخت لازم برای دریافت نرخ جابجایی مرسولات رهگیری، مدیریت، نظارت بر حمل مرسولات،‌ تسویه حساب و مدیریت مالی خرید و فروش اینترنتی را برای فروشگاه‌های اینترنتی داخلی و خارجی به همراه خواهد داشت.

در همین حال از پروژه نرم‌افزار یکپارچه مبادلادت پستی در سراسر کشور رونمایی شد که این نرم‌افزار در راستای ارتقای کیفیت خدمات، استفاده از فناوری‌های نوین، بهبود فرایند تجزیه مبادلات و توزیع مرسولات پستی پیاده‌سازی شده کرده است.

راه اندازی سیستم اتوماسیون باجه‌های معطله پستی در ۱۰ مرکز استان منتخب کشور از دیگر پروژه هایی است که امروز به بهره برداری رسید. این سیستم به عنوان یکی از زیر سیستم‌های اصلی مبادله یکپارچه پستی برای تسهیل در تعیین تکلیف مرسوله‌های معطله پست است.

توسعه سامانه هوشمند همراه نامه‌رسان در سراسر کشور با هدف تجهیز نامه رسانها به گوشی های هوشمند و استفاده از دفاتر الکترونیکی ثبت و دریافت رسید نیز از دیگر پروژه های هوشمندسازی پست است.

همچنین امروز فاز نخست پروژه یکپارچه سازی آدرس ایرانیان با مدیریت نشانی مکان محور (GNAF ) آغاز شد که این پروژه یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی هیات دولت است.

در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، طرح حذف تمبر و نقش تمبر روی مرسولات پستی با پروژه نصب توکن‌های سخت‌افزاری در برخی دفاتر منتخب پستی، پیاده سازی شد. این اقدام کاهش هزینه‌های چاپ و ملزومات مورد نیاز دستگاه‌های نقش تمبر، ساده‌سازی فرآیند قبول مرسولات ثبتی و جلوگیری از خروج ارز به خارج از کشور را به همراه دارد.

درهمین حال در راستای توسعه خدمات نیز، شرکت سرویس «قبول درخواست پلمپ دفاتر تجاری روی اینترنت» را با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور راه‌اندازی کرد که در این سرویس متقاضی بدون مراجعه به ادارات ثبت، از طریق اینترنت درخواست خود را در سامانه ثبت و از طریق مراجعه به دفتر پستی مدارک را برای ادارات مربوطه ارسال می‌کند.

خدمات درخواست آگهی‌های مربوط به صورت جلسات خدمات ثبتی در روزنامه‌های کثیرالانتشار، سرویس پست پزشکی (شبکه ارتباطی پستی در حوزه سلامت و بهداشت) و خدمات ویژه شهروندی (سامانه ۱۹۳) از دیگر خدماتی است که امروز توسعه یافتند.

همچنین از ۶ پروژه عمرانی در استان‌های سمنان، فارس، خوزستان، کرمانشاه، بوشهر و ساختمان معاونت فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک در تهران، بهره‌برداری شد.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد