ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
کریستیانو رونالدو برنده توپ طلای 2016 شد و به یکقدمی مسی رسید

کریستیانو رونالدو برنده توپ طلای 2016 شد و به یکقدمی مسی رسید

خبرگزاری تابناک
توپ طلای سال 2016 فوتبال دنیا در مراسمی که از ساعت20 امشب به وقت ایران آغاز شد، به ستاره پرتغالی رئال مادرید تعلق گرفت. ارگان معتبر فرانس فوتبال، بعد از جدایی فیفا از این جایزه رویایی، اقدام به معرفی و رده‌بندی 30 نامزد نهایی خود کرد که در نهایت ساعت 22:30 برنده این توپ طلایی را معرفی کرد. به این ترتیب رونالدو برای چهارمین مرتبه صاحب عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان شد و به یک قدمی رکورد لئو مسی رسید.
ورزشی
شناسه خبر : 647998
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲:۱۱
۱۵۹

فرانس فوتبال سی ستاره فوتبال جهان در سال جاری میلادی را در معرض رای و انتخاب گذاشته و در حالیکه رتبه این ستاره ها به شمارش معکوس تا برنده این جایزه پرآوازه نزدیک شد ، دقایقی پیش رونالدو بالاتر از مسی، سوارز و نیمار و گریزمان ، عنوان بهترین فوتبالیست سال را رسما به خود اختصاص داد.

به گزارش تابناک ورزشی، رونالدو به دلیل حضور در جام جهانی باشگاه ها همراه رئال مادرید که در ژاپن برگزار می شود، نتوانست در سالن مراسم حضور یابد . گفتنی‌ست، این رده‌بندی به این دلیل از رتبه هفدهم آغاز می‌شود که یازده بازیکن نتوانستند امتیازی کسب کنند. بازیکنانی که اسامی آن‌ها درپایان اعلام خواهد شد.




6 - گرت بیل

7 - ریاض محرز

8 - جیمی واردی

9 - جانلوئيجی بوفون (هشت امتیاز)

9 - په په (هشت امتیاز)

11 - پیر امریک اوبامیانگ (هفت امتیاز)

12 - روی پاتریسیو (شش امتیاز)

13 - زلاتان ابراهیموویچ (پنج امتیاز)

14 - آرتورو ویدال/شیلی/ بایرن مونیخ

14 - پل پوگبا / فرانسه/منچستریونایتد

16 - روبرت لواندوفسکی/لهستان/بایرن مونیخ

17 - لوکا مودریچ/ کرواسی/ رئال مادرید

17 - تونی کروس/ آلمان/ رئال مادرید

17 - دیمیتری پایه / فرانسه/ وستهام



هر آنچه که باید از توپ طلا بدانید

فرانس فوتبال و فیفا تصمیم گرفتند امسال دو جایزه جدا از هم به بهترین های سال اهدا کنند. در زیر به مرور هر کدام از این دو جایزه پرداخته شده است.

به مدت 6 سال فرانس فوتبال و فیفا به صورت مشترک جایزه بهترین بازیکن سال یا FIFA Ballon D’or را اهدا می کردند؛ اما از سال 2016 قرار بر این شد که این دو از هم تفکیک شوند و امسال شاهد شیوه جدید هستیم.

از سال 1956 فرانس فوتبال جایزه Ballon D’or را اهدا کرده و در ابتدا با نام جایزه بهترین بازیکن اروپا اهدا می شد.  اولین برنده آن نیز سر استنلی متئوس از انگلیس بود. این جایزه توسط فرانس فوتبال بنا نهاده شد و تا سال 2009 نیز اهدا می گردید، اما از سال 2010  این جایزه به صورت مشترک با فیفا اهدا شد و به این ترتیب، فیفا نیز جایزه بهترین بازیکن سال خود را حذف کرد. جایزه بهترین بازیکن فیفا یا FIFA Player Of The year  نام جایزه ای بود که فیفا تا سال 2009 اهدا می کرد. لازم به ذکر است فیفا از سال 1991 این جایزه را اهدا می کرده است.

در نهایت پس از 5 سال از سال 2005 که تغییرات اساسی در شیوه اهدا این جوایز به وجود آمد، فرانس فوتبال و فیفا جوایز جداگانه ای را اهدا می کردند، تصمیم بر این شد که جوایز فیفا و فرانس فوتبال با هم ادغام شده و یک جایزه واحد اهدا کنند. این جایزه مشترک، FIFA Ballon D'or نامیده شد.

تغییرات
از زمانی که جایزه بالن دور شکل گرفت، انتقادات و تمجیدات متفاوتی از آن شد. اما نکته ای که کاملا مشخص است، این است که این جایزه تنها به دو بازیکن رسیده است. کریستیانو رونالدو و لیونل مسی. انتخاب این دو در برخی از این سال ها انتقاداتی را در پی داشته است. به طور مثال فوتبال دوستان به سال 2010 اشاره می کنند، جایی که ژاوی و اینیستا قهرمان جام جهانی شده بودند و در کنار مسی نامزد های نهایی بودند  اما مسی جایزه را برد.

در سپتامبر 2016 پس از کشمکش ها و گمانه زنی های فراوان پیرامون نحوه اهدا جایزه، فرانس فوتبال واکنش نشان داد و گفت قصد ایجاد تغییراتی در فرمت بالن دور را دارد. خصوصا در مورد نحوه رای گیری و افرادی که رای می دهند. فرانس فوتبال می خواست مربیان و بازیکنان به هم تیمی های خودشان برای حمایت رای ندهند و حالا ژرونالیست ها عهده دار انتخاب برترین بازیکن هستند. در واقع نحوه برگزاری به پیش از سال 2007 باز گشته است. فرانس فوتبال حالا بالن دور را از فیفا پس گرفته است. لیست نامزد ها نیز شامل 24 تا 30 بازیکن است. این برخلاف فرمت بهترین بازیکن سال فیفا است که تنها 3 بازیکن به مرحله نهایی می رسند.

مراسم بهترین ها فیفا ژانویه برگزار می شود و خبرنگاران، مربیان و بازیکنان و عموم در آن رای خواهند داد. سهم هر گروه 25 درصد است. در نهایت سه بازیکن برای سه نامزد نهایی فیفا انتخاب شدند، آنتوان گریزمان، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی.
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد